Urząd Miasta Sulejówek

piątek, 20.10.2017
Ireny, Kleopatry, Wendelina
Telefon: +48 22 76-06-201
e-mail:urzad@umsulejowek.pl

Menu

Nawigacja

Treść strony

ZEZWOLENIE NA LOKALIZACJĘ LUB PRZEBUDOWĘ ZJAZDU

Miejsce składania dokumentów:

Biuro Podawcze, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 1- parter)
 

Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:

Referat Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ul. Reymonta 43 (wejście od ul. Gdańskiej), pok.103, tel. 783-13-20.
 

Wymagane dokumenty:

Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej (do pobrania w Biurze Podawczym);

Załączniki:

  1. mapa sytuacyjno-wysokościowa w skali 1:500 lub 1:1000  z zaznaczoną lokalizacją zjazdu - 2 egz.;
  2. wypis z rejestru gruntów dla działki, na którą ma być zlokalizowany zjazd;
  3. oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością lub kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości do której ma być wybudowany zjazd 1 szt.
  4. pełnomocnik dołącza odpis pełnomocnictwa poświadczony za zgodność z oryginałem i opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł. wniesioną na konto Urzędu Miasta w Sulejówku (jak poniżej),wypis  z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej w przypadku, gdy wnioskodawcą jest przedsiębiorca;
  5. inne (zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi może zażądać dodatkowych dokumentów).

Dodatkowe informacje:   

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu  z drogi należy złożyć z wyprzedzeniem umożliwiającym rozpatrzenie wniosku i wydanie zezwolenia przed terminem rozpoczęcia inwestycji.
  2. Zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi wygasa, jeżeli w ciągu 3 lat od jego wydania zjazd nie został wybudowany.
  3. Ze względu na wymogi wynikające z warunków technicznych dróg publicznych, może nastąpić odmowa wydania zezwolenia.
  4. Po uzyskaniu zezwolenia na lokalizację zjazdu należy wystąpić o pozwolenie na budowę, a następnie do Zarządcy drogi o wydanie odrębnego zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu prowadzenia robót.
  5. Utrzymanie zjazdów, łącznie z znajdującymi się pod nimi przepustami, należy do właścicieli lub użytkowników gruntów przyległych do drogi.

Opłaty:

Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu dla celów niezwiązanych z budownictwem mieszkaniowym wynosi  82,00 zł (zwolnione z opłaty skarbowej jeśli zezwolenie wydawane jest na potrzeby budownictwa mieszkaniowego na podstawie art. 2 ust. 1 pkt.2) ustawy z dnia 16 listopada 2006r.  o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r Nr 225 poz. 1635).

Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Sulejówek - w tytule przelewu należy podać: tytuł opłaty, imię i nazwisko oraz adres.

Bank Spółdzielczy w Halinowie

52 8019 0000 2005 8006 1339 0001
 

Czas załatwienia sprawy:

Według obowiązujących przepisów (Kodeks postępowania administracyjnego) - 1 miesiąc od dnia złożenia wniosku, w sprawach skomplikowanych do 2 miesięcy.
 

Tryb odwoławczy:

Od decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 14 dni od dnia odebrania decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta. Odwołanie należy składać w Biurze Podawczym.
 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jedn. Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, z późn. zm.)

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),

Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz.1635),

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielenia zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (Dz. U. z 2004 r. Nr 140, poz.1481),

Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430).

 

Formularze do pobrania:

  • autor: Ref. Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, data: 2012.07.16

Metryka:
Opracował: Adam Witkowski
Sprawdził: Przemysław Majewski – Kierownik
Zatwierdził: Magdalena Łukomska – Z-ca Burmistrza

  • autor: Ref. Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, data: 2012.07.16

drukuj całą stronę

Aktualności

2017.10.13
Konkurs na logotyp miejskich obchodów w Sulejówku 100. rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę

Zapraszamy do udziału w konkursie na logotyp miejskich obchodów w Sulejówku 100. rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę.
Pracę konkursową należy dostarczyć do Urzędu Miasta Sulejówek ul. Dworcowa 55 do Biura Obsługi Klienta pokój nr 1
w nieprzekraczalnym terminie do 3 listopada 2017 r. do godz. 15:00.

2017.10.18
Dodatkowy termin odbioru odpadów biodegradowalnych

Referat Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami informuje, iż w LISTOPADZIE 2017 r. będzie dodatkowy termin odbioru odpadów biodegradowalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej...

2017.10.16
„Porozmawiajmy o…”

Szanowni Mieszkańcy,
bardzo serdecznie zapraszam na kolejne spotkania z cyklu „Porozmawiajmy o …”:
• 18 października 2017 r. (środa) o godz. 18.00 do Szkoły Podstawowej Nr 1 przy ul. Idzikowskiego 2a – prezentacja koncepcji tunelu w Al. Piłsudskiego,
• 25 października 2017 r. (środa) o godz. 18.00 do Szkoły Podstawowej Nr 4 przy ul. Narutowicza 10 (sala gimnastyczna).

Galeria zdjęć

  • „Helin" - Fundacja Heleny i Ignacego Paderewskiego. Obecnie Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
  • Stadion Miejski
  • Pomnik Ofiar II wojny światowej
  • Dworek "Siedziba" Zofii i Jędrzeja Moraczewskich
  • "Witacz" - wjazd do Sulejówka
przejdź do galerii

Reklama

1% podatku dla organizacji pożytku publicznego

Urząd Miasta Sulejówek

ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
tel. / fax (22) 76-06-201 / (22) 76-06-213
e-mail: urzad@umsulejowek.pl

Godziny urzędowania

- poniedziałek w godz. 9:00 - 18:00
- wtorek-czwartek w godz. 8:00 - 16:00
- piątek w godz. 8:00 - 15:00

Stopka

Copyright Urząd Miasta Sulejówek 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone.