Urząd Miasta Sulejówek

sobota, 25.03.2017
Marioli, Ireneusza, Marii
Telefon: +48 22 76-06-201
e-mail:urzad@umsulejowek.pl

Menu

Treść strony

DOWODY OSOBISTE – WYDANIE / WYMIANA

 

Miejsce składania dokumentów:

Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 4 - parter)
 

Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:

Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Dworcowa 55, pok. nr 4 - parter, tel. 22 76-06-206

Wymagane dokumenty:
Do wniosku załącza się: 

·        jedną kolorową fotografię osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35 x 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle,  pokazującą wyraźnie oczy, przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami.

·        fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku

W przypadku gdy dane zawarte we wniosku nie są zgodne z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych lub rejestrze PESEL, organ gminy może, w celu wyjaśnienia niezgodności, żądać od wnioskodawcy skróconego odpisu polskiego aktu urodzenia albo skróconego odpisu polskiego aktu małżeństwa lub orzeczenia sądu w przypadku niezgodności danych osobowych, oraz dokumentu poświadczającego obywatelstwo polskie.

Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające ją w okularach z ciemnymi szkłami. W takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16. roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności. 

 Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające ją z nakryciem głowy. W takim przypadku do wniosku załącza zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej.

 

Dodatkowe informacje:

Wniosek składa się osobiście, z wyjątkiem

  • osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni, za którą wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun prawny
  • osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców
  • osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa opiekun prawny
  • osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, w imieniu której wniosek składa kurator ustanowiony przez sąd. 

W przypadku  składania wniosku dla osoby małoletniej nie jest wymagana obecność dziecka, które nie ukończyło 5 lat.

Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się do organu dowolnej gminy w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego, który jest opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikacyjnego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufania ePUAP.

Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492 x610 pikseli i wielkości nieprzekraczającej 2,5 MB.

 

Opłaty:

brak
 

Czas załatwienia sprawy:

do 1 miesiąca
 

Tryb odwoławczy:

Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Sulejówek.
 

Podstawa prawna:

Ustawa o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz.U.2010.167.1131 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia  29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U.2015.212)

Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2013.235)

  • autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

PROSIMY O DWUSTRONNE DRUKOWANIE WNIOSKÓW !!!

Formularze do pobrania:

Wniosek o wydanie dowodu osobistego (PDF)
(dodano: 2012-11-29 11:29, ostatnia modyfikacja: 2015-07-21 14:53)
  • autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Metryka:
Opracował: Agnieszka Fatyga
Sprawdził: Teresa Siporska – Kierownik Referatu
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta

  • autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

drukuj całą stronę

Aktualności

2017.03.23
V Rajd Rowerowy na Orientację „Na wiosennym szlaku”
Burmistrz Miasta Sulejówek zaprasza na imprezę turystyczno-sportową, podczas której zespoły liczące od 1 do 5 osób będą miały za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych oraz wykonać zadania.
2017.03.16
Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2017/2018
Burmistrz Miasta informuje o terminach rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i klas I w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto Sulejówek na rok szkolny 2017/2018.
2017.02.20
Komunikat Burmistrza Sulejówka
Szanowni Państwo,
publikujemy komunikat Burmistrza Sulejówka ws. projektu ustawy o ustroju m.st. Warszawy skierowany do Mieszkańców Miasta.

Galeria zdjęć

  • W hołdzie Sybirakom i artyście Marianowi Jonkajtysowi
  • „Helin" - Fundacja Heleny i Ignacego Paderewskiego. Obecnie Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
  • "Kolejniak"
  • "Otradno" - pierwszy dom Aleksandry i Józefa Piłsudskich
  • Willa "Dewajtis" Czesława i Apolonii Sandrów - obecnie budynek Urzędu Miasta Sulejówek
przejdź do galerii

Reklama

1% podatku dla organizacji pożytku publicznego

Urząd Miasta Sulejówek

ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
tel. / fax (22) 76-06-201 / (22) 76-06-213
e-mail: urzad@umsulejowek.pl

Godziny urzędowania

- poniedziałek w godz. 9:00 - 18:00
- wtorek-czwartek w godz. 8:00 - 16:00
- piątek w godz. 8:00 - 15:00

Stopka

Copyright Urząd Miasta Sulejówek 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone.