Urząd Miasta Sulejówek

czwartek, 27.07.2017
Julii, Natalii, Lilii
Telefon: +48 22 76-06-201
e-mail:urzad@umsulejowek.pl

Menu

Nawigacja

Treść strony

DOWODY OSOBISTE – WYDANIE / WYMIANA

 

Miejsce składania dokumentów:

Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 4 - parter)
 

Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:

Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Dworcowa 55, pok. nr 4 - parter, tel. 22 76-06-206

Wymagane dokumenty:
Do wniosku załącza się: 

·        jedną kolorową fotografię osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35 x 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle,  pokazującą wyraźnie oczy, przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami.

·        fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku

W przypadku gdy dane zawarte we wniosku nie są zgodne z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych lub rejestrze PESEL, organ gminy może, w celu wyjaśnienia niezgodności, żądać od wnioskodawcy skróconego odpisu polskiego aktu urodzenia albo skróconego odpisu polskiego aktu małżeństwa lub orzeczenia sądu w przypadku niezgodności danych osobowych, oraz dokumentu poświadczającego obywatelstwo polskie.

Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające ją w okularach z ciemnymi szkłami. W takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16. roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności. 

 Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające ją z nakryciem głowy. W takim przypadku do wniosku załącza zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej.

 

Dodatkowe informacje:

Wniosek składa się osobiście, z wyjątkiem

  • osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni, za którą wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun prawny
  • osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców
  • osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa opiekun prawny
  • osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, w imieniu której wniosek składa kurator ustanowiony przez sąd. 

W przypadku  składania wniosku dla osoby małoletniej nie jest wymagana obecność dziecka, które nie ukończyło 5 lat.

Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się do organu dowolnej gminy w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego, który jest opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikacyjnego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufania ePUAP.

Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492 x610 pikseli i wielkości nieprzekraczającej 2,5 MB.

 

Opłaty:

brak
 

Czas załatwienia sprawy:

do 1 miesiąca
 

Tryb odwoławczy:

Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Sulejówek.
 

Podstawa prawna:

Ustawa o dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz.U.2010.167.1131 z późn. zm.)
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia  29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz.U.2015.212)

Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2013.235)

  • autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

PROSIMY O DWUSTRONNE DRUKOWANIE WNIOSKÓW !!!

Formularze do pobrania:

Wniosek o wydanie dowodu osobistego (PDF)
(dodano: 2012-11-29 11:29, ostatnia modyfikacja: 2015-07-21 14:53)
  • autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Metryka:
Opracował: Agnieszka Fatyga
Sprawdził: Teresa Siporska – Kierownik Referatu
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta

  • autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

drukuj całą stronę

Aktualności

2017.07.12
Milusin w eterze

Trwa nagrywanie wspomnień absolwentów Przedszkola nr 1 w Sulejówku czyli akcja społeczna Milusin w eterze realizowana w ramach programu "Stoję przed jakąś dziwaczną trąbą". Jeśli chodziłeś do przedszkola w dworku "Milusin", zgłoś się do Muzeum Józefa Piłsudskiego w Sulejówku!

2017.06.30
HARMONOGRAMY odbioru odpadów komunalnych

HARMONOGRAMY odbioru odpadów komunalnych lipiec - grudzień 2017 r.

Galeria zdjęć

  • Stadion Miejski
  • "Otradno" - pierwszy dom Aleksandry i Józefa Piłsudskich
  • Dworek "Siedziba" Zofii i Jędrzeja Moraczewskich
  • "Witacz" - wjazd do Sulejówka
  • Milusin - Dworek Marszałka Józefa Piłsudskiego
przejdź do galerii

Reklama

1% podatku dla organizacji pożytku publicznego

Urząd Miasta Sulejówek

ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
tel. / fax (22) 76-06-201 / (22) 76-06-213
e-mail: urzad@umsulejowek.pl

Godziny urzędowania

- poniedziałek w godz. 9:00 - 18:00
- wtorek-czwartek w godz. 8:00 - 16:00
- piątek w godz. 8:00 - 15:00

Stopka

Copyright Urząd Miasta Sulejówek 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone.