Urząd Miasta Sulejówek

piątek, 31.03.2017
Beniamina, Balbiny, Kornelii
Telefon: +48 22 76-06-201
e-mail:urzad@umsulejowek.pl

Menu

Treść strony

Szanowni Państwo.

Od 2016 r. rozpoczął funkcjonowanie system nieodpłatnej pomocy prawnej będącej rezultatem wejścia w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej ( Dz. U. z 2015 r. poz.
1255).
W powiecie mińskim, w porozumieniu z miastami i gminami, utworzono 6 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, zlokalizowanych we wszystkich miasta i gminach.
Wykaz tych punktów oraz harmonogram ich pracy przesyłam w załączeniu.
Nieodpłatnej pomocy prawnej udzielać będą osobiście adwokaci i radcowie prawni, z którymi powiat zawarł umowy o świadczenie usług prawnych.

Uprawnionymi do uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej są:
* młodzież do 26 roku życia
* osoby powyżej 65 roku życia
* osoby, którym przyznano świadczenie z pomocy społecznej
* osoby posiadające ważną Kartę Dużej Rodziny
* kombatanci
* weterani
* osoby znajdujące się w trudnej sytuacji zagrożenia lub które poniosły szkody w wyniku klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej lub awarii technicznej.

Osoby uprawnione powinny udokumentować swoje uprawnienie do nieodpłatnej pomocy prawnej przedkładając adwokatowi lub radcy prawnemu:
* decyzję o przyznaniu świadczenia z pomocy społecznej lub zaświadczenia o udzieleniu świadczenia, o którym mowa w art. 106 ust. 2 ustawy o pomocy społecznej,
* Kartę Dużej Rodziny,
* zaświadczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,
* legitymację weterana,
* dokument stwierdzający tożsamość
* pisemne oświadczenie w przypadku osoby wymagającej niezwłocznego uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej w sytuacji kryzysowej lub zdarzenia losowego

Zakres nieodpłatnej pomocy prawnej:
* sprawy administracyjne,
* sprawy rodzinne,
* sprawy cywilne,
* sprawy karne,
* z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
* z zakresu prawa podatkowego,
* związane z przygotowaniem do rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw:
* podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
* spraw z zakresu prawa celnego, dewizowego i handlowego,
* spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem rozpoczęcia tej działalności.

Pomoc prawna będzie polegała na:
* poinformowaniu o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących osobie uprawnieniach , a także obowiązkach,
* wskazaniu sposobu rozwiązania problemu prawnego,
* udzieleniu pomocy w sporządzeniu projektu pisma w sprawie, z wyjątkiem pism procesowych w toczącym się postepowaniu sądowym lub sądowo-administracyjnych,
* sporządzeniu projektu pisma o zwolnienie z kosztów sądowych , o ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postepowaniu sądowym, o ustanowienie adwokata radcy prawnego , doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postepowaniu sądowo - administracyjnym.

Adwokat i radca prawny może z ważnych powodów odmówić udzielenia nieodpłatnej pomocy prawnej, informując osobę uprawniona o innych punktach takiej pomocy na obszarze powiatu.

Udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej adwokat i radca prawny dokumentuje się w karcie nieodpłatnej pomocy prawnej, przekazywanej Staroście.

Uprawnieni mieszkańcy powiatu mogą korzystać z porad prawnych we wszystkich działających na terenie powiatu punktach.

drukuj ()

Aktualności

2017.03.28
KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA
BURMISTRZ MIASTA SULEJÓWEK dnia 27 marca 2017 r. OGŁASZA KONKURS NA KANDYDATA NA STANOWISKO DYREKTORA:
• Szkoły Podstawowej Nr 2 z oddziałami integracyjnymi im. Stefana Czarnieckiego
w Sulejówku, ul. Okuniewska 2,
• Szkoły Podstawowej Nr 4 w Sulejówku, ul. Narutowicza 10
Oferty należy składać w terminie do dnia 13 kwietnia 2017 r. do godz. 12.00.
2017.03.23
V Rajd Rowerowy na Orientację „Na wiosennym szlaku”
Burmistrz Miasta Sulejówek zaprasza na imprezę turystyczno-sportową, podczas której zespoły liczące od 1 do 5 osób będą miały za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych oraz wykonać zadania.
2017.03.16
Harmonogram czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2017/2018
Burmistrz Miasta informuje o terminach rekrutacji do przedszkoli, oddziałów przedszkolnych i klas I w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto Sulejówek na rok szkolny 2017/2018.

Galeria zdjęć

  • Willa "Dewajtis" Czesława i Apolonii Sandrów - obecnie budynek Urzędu Miasta Sulejówek
  • "Otradno" - pierwszy dom Aleksandry i Józefa Piłsudskich
  • Dworek "Siedziba" Zofii i Jędrzeja Moraczewskich
  • Milusin - Dworek Marszałka Józefa Piłsudskiego
  • W hołdzie Sybirakom i artyście Marianowi Jonkajtysowi
przejdź do galerii

Reklama

1% podatku dla organizacji pożytku publicznego

Urząd Miasta Sulejówek

ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
tel. / fax (22) 76-06-201 / (22) 76-06-213
e-mail: urzad@umsulejowek.pl

Godziny urzędowania

- poniedziałek w godz. 9:00 - 18:00
- wtorek-czwartek w godz. 8:00 - 16:00
- piątek w godz. 8:00 - 15:00

Stopka

Copyright Urząd Miasta Sulejówek 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone.