Urząd Miasta Sulejówek

środa, 26.04.2017
Klaudiusza, Marzeny, Marceliny
Telefon: +48 22 76-06-201
e-mail:urzad@umsulejowek.pl

Menu

Treść strony

Szanowni Państwo.

Od 2016 r. rozpoczął funkcjonowanie system nieodpłatnej pomocy prawnej będącej rezultatem wejścia w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej ( Dz. U. z 2015 r. poz.
1255).
W powiecie mińskim, w porozumieniu z miastami i gminami, utworzono 6 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, zlokalizowanych we wszystkich miasta i gminach.
Wykaz tych punktów oraz harmonogram ich pracy przesyłam w załączeniu.
Nieodpłatnej pomocy prawnej udzielać będą osobiście adwokaci i radcowie prawni, z którymi powiat zawarł umowy o świadczenie usług prawnych.

Uprawnionymi do uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej są:
* młodzież do 26 roku życia
* osoby powyżej 65 roku życia
* osoby, którym przyznano świadczenie z pomocy społecznej
* osoby posiadające ważną Kartę Dużej Rodziny
* kombatanci
* weterani
* osoby znajdujące się w trudnej sytuacji zagrożenia lub które poniosły szkody w wyniku klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej lub awarii technicznej.

Osoby uprawnione powinny udokumentować swoje uprawnienie do nieodpłatnej pomocy prawnej przedkładając adwokatowi lub radcy prawnemu:
* decyzję o przyznaniu świadczenia z pomocy społecznej lub zaświadczenia o udzieleniu świadczenia, o którym mowa w art. 106 ust. 2 ustawy o pomocy społecznej,
* Kartę Dużej Rodziny,
* zaświadczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,
* legitymację weterana,
* dokument stwierdzający tożsamość
* pisemne oświadczenie w przypadku osoby wymagającej niezwłocznego uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej w sytuacji kryzysowej lub zdarzenia losowego

Zakres nieodpłatnej pomocy prawnej:
* sprawy administracyjne,
* sprawy rodzinne,
* sprawy cywilne,
* sprawy karne,
* z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
* z zakresu prawa podatkowego,
* związane z przygotowaniem do rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw:
* podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
* spraw z zakresu prawa celnego, dewizowego i handlowego,
* spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem rozpoczęcia tej działalności.

Pomoc prawna będzie polegała na:
* poinformowaniu o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących osobie uprawnieniach , a także obowiązkach,
* wskazaniu sposobu rozwiązania problemu prawnego,
* udzieleniu pomocy w sporządzeniu projektu pisma w sprawie, z wyjątkiem pism procesowych w toczącym się postepowaniu sądowym lub sądowo-administracyjnych,
* sporządzeniu projektu pisma o zwolnienie z kosztów sądowych , o ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postepowaniu sądowym, o ustanowienie adwokata radcy prawnego , doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postepowaniu sądowo - administracyjnym.

Adwokat i radca prawny może z ważnych powodów odmówić udzielenia nieodpłatnej pomocy prawnej, informując osobę uprawniona o innych punktach takiej pomocy na obszarze powiatu.

Udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej adwokat i radca prawny dokumentuje się w karcie nieodpłatnej pomocy prawnej, przekazywanej Staroście.

Uprawnieni mieszkańcy powiatu mogą korzystać z porad prawnych we wszystkich działających na terenie powiatu punktach.

drukuj ()

Aktualności

2017.04.03
Szanowni Mieszkańcy,

Szanowni Mieszkańcy, 

uprzejmie informujemy, iż Urząd Miasta Sulejówek

·         będzie czynny w dniu 14 kwietnia 2017 r. (piątek) w godz. 8.00-12.00,

·         będzie nieczynny w dniu 2 maja 2017 r. (wtorek), w zamian za ten dzień UM będzie czynny w dniu 10 czerwca  2017 r. (sobota) w godz. 8.00-14.00

Placówki Banku Spółdzielczego w Halinowie
w dniu 14.04.2017 r.  będą czynne w godz. 9.00-14.00.

Za utrudnienia przepraszamy

2017.04.24
Przerwa w dostawie wody

Szanowni Mieszkańcy!
Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Sulejówku informuje, że w związku z koniecznością wykonania prac eksploatacyjnych na sieci wodociągowej w dniu 27 kwietnia 2017 r od godziny 18.00 do godziny 6.00 w dniu 28 kwietnia 2017 r. nastąpi przerwa w dostawie wody do nieruchomości położonych od ul. Trakt Brzeski do torów kolejowych w rejonie: Wola Grzybowska, Szkopówka, Ratajewo, Stara Żurawka, Nowa Żurawka, Bagno Królewskie, Sulejówek Centrum Miasta.
Zastępczy punkt poboru wody (zdrój) znajduje się przy ul. Krasińskiego (przy Pomniku Ofiar II Wojny Światowej)

2017.03.31
ZAKRES SPRZĄTANIA ULIC KWIECIEŃ-MAJ 2017 r.

Referat Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej przekazuje wykaz ulic przewidzianych do sprzątania w ramach oczyszczania i zamiatania ulic na Terenie Miasta Sulejówek. Rozpoczęcie prac nastąpi w dniu 03.04.2017 r.

Galeria zdjęć

  • Dworek "Siedziba" Zofii i Jędrzeja Moraczewskich
  • „Helin" - Fundacja Heleny i Ignacego Paderewskiego. Obecnie Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli.
  • W hołdzie Sybirakom i artyście Marianowi Jonkajtysowi
  • Willa "Dewajtis" Czesława i Apolonii Sandrów - obecnie budynek Urzędu Miasta Sulejówek
  • "Otradno" - pierwszy dom Aleksandry i Józefa Piłsudskich
przejdź do galerii

Reklama

1% podatku dla organizacji pożytku publicznego

Urząd Miasta Sulejówek

ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
tel. / fax (22) 76-06-201 / (22) 76-06-213
e-mail: urzad@umsulejowek.pl

Godziny urzędowania

- poniedziałek w godz. 9:00 - 18:00
- wtorek-czwartek w godz. 8:00 - 16:00
- piątek w godz. 8:00 - 15:00

Stopka

Copyright Urząd Miasta Sulejówek 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone.