Urząd Miasta Sulejówek

środa, 18.10.2017
Łukasza, Juliana, Bogumiły
Telefon: +48 22 76-06-201
e-mail:urzad@umsulejowek.pl

Menu

Nawigacja

Treść strony

Szanowni Państwo.

Od 2016 r. rozpoczął funkcjonowanie system nieodpłatnej pomocy prawnej będącej rezultatem wejścia w życie ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacji prawnej ( Dz. U. z 2015 r. poz.
1255).
W powiecie mińskim, w porozumieniu z miastami i gminami, utworzono 6 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej, zlokalizowanych we wszystkich miasta i gminach.
Wykaz tych punktów oraz harmonogram ich pracy przesyłam w załączeniu.
Nieodpłatnej pomocy prawnej udzielać będą osobiście adwokaci i radcowie prawni, z którymi powiat zawarł umowy o świadczenie usług prawnych.

Uprawnionymi do uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej są:
* młodzież do 26 roku życia
* osoby powyżej 65 roku życia
* osoby, którym przyznano świadczenie z pomocy społecznej
* osoby posiadające ważną Kartę Dużej Rodziny
* kombatanci
* weterani
* osoby znajdujące się w trudnej sytuacji zagrożenia lub które poniosły szkody w wyniku klęski żywiołowej, katastrofy naturalnej lub awarii technicznej.

Osoby uprawnione powinny udokumentować swoje uprawnienie do nieodpłatnej pomocy prawnej przedkładając adwokatowi lub radcy prawnemu:
* decyzję o przyznaniu świadczenia z pomocy społecznej lub zaświadczenia o udzieleniu świadczenia, o którym mowa w art. 106 ust. 2 ustawy o pomocy społecznej,
* Kartę Dużej Rodziny,
* zaświadczenie, o którym mowa w ustawie z dnia 24 stycznia 1991 r. o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego,
* legitymację weterana,
* dokument stwierdzający tożsamość
* pisemne oświadczenie w przypadku osoby wymagającej niezwłocznego uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej w sytuacji kryzysowej lub zdarzenia losowego

Zakres nieodpłatnej pomocy prawnej:
* sprawy administracyjne,
* sprawy rodzinne,
* sprawy cywilne,
* sprawy karne,
* z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych,
* z zakresu prawa podatkowego,
* związane z przygotowaniem do rozpoczęcia działalności gospodarczej.

Nieodpłatna pomoc prawna nie obejmuje spraw:
* podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej,
* spraw z zakresu prawa celnego, dewizowego i handlowego,
* spraw związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem rozpoczęcia tej działalności.

Pomoc prawna będzie polegała na:
* poinformowaniu o obowiązującym stanie prawnym, o przysługujących osobie uprawnieniach , a także obowiązkach,
* wskazaniu sposobu rozwiązania problemu prawnego,
* udzieleniu pomocy w sporządzeniu projektu pisma w sprawie, z wyjątkiem pism procesowych w toczącym się postepowaniu sądowym lub sądowo-administracyjnych,
* sporządzeniu projektu pisma o zwolnienie z kosztów sądowych , o ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postepowaniu sądowym, o ustanowienie adwokata radcy prawnego , doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postepowaniu sądowo - administracyjnym.

Adwokat i radca prawny może z ważnych powodów odmówić udzielenia nieodpłatnej pomocy prawnej, informując osobę uprawniona o innych punktach takiej pomocy na obszarze powiatu.

Udzielenie nieodpłatnej pomocy prawnej adwokat i radca prawny dokumentuje się w karcie nieodpłatnej pomocy prawnej, przekazywanej Staroście.

Uprawnieni mieszkańcy powiatu mogą korzystać z porad prawnych we wszystkich działających na terenie powiatu punktach.

drukuj ()

Aktualności

2017.10.18
Dodatkowy termin odbioru odpadów biodegradowalnych

Referat Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami informuje, iż w LISTOPADZIE 2017 r. będzie dodatkowy termin odbioru odpadów biodegradowalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zabudowie jednorodzinnej...

2017.10.16
„Porozmawiajmy o…”

Szanowni Mieszkańcy,
bardzo serdecznie zapraszam na kolejne spotkania z cyklu „Porozmawiajmy o …”:
• 18 października 2017 r. (środa) o godz. 18.00 do Szkoły Podstawowej Nr 1 przy ul. Idzikowskiego 2a – prezentacja koncepcji tunelu w Al. Piłsudskiego,
• 25 października 2017 r. (środa) o godz. 18.00 do Szkoły Podstawowej Nr 4 przy ul. Narutowicza 10 (sala gimnastyczna).

2017.10.13
Konkurs na logotyp miejskich obchodów w Sulejówku 100. rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę

Zapraszamy do udziału w konkursie na logotyp miejskich obchodów w Sulejówku 100. rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę.
Pracę konkursową należy dostarczyć do Urzędu Miasta Sulejówek ul. Dworcowa 55 do Biura Obsługi Klienta pokój nr 1
w nieprzekraczalnym terminie do 3 listopada 2017 r. do godz. 15:00.

Galeria zdjęć

  • Pomnik Współtwórców Polski Niepodległej i Pomnik Marszałka Józefa Piłsudskiego
  • Stadion Miejski
  • "Otradno" - pierwszy dom Aleksandry i Józefa Piłsudskich
  • Ogród Pamięci Dzieci ofiar hitlerowskiego obozu Auschwitz - Birkenau
  • W hołdzie Sybirakom i artyście Marianowi Jonkajtysowi
przejdź do galerii

Reklama

1% podatku dla organizacji pożytku publicznego

Urząd Miasta Sulejówek

ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
tel. / fax (22) 76-06-201 / (22) 76-06-213
e-mail: urzad@umsulejowek.pl

Godziny urzędowania

- poniedziałek w godz. 9:00 - 18:00
- wtorek-czwartek w godz. 8:00 - 16:00
- piątek w godz. 8:00 - 15:00

Stopka

Copyright Urząd Miasta Sulejówek 2012. Wszelkie prawa zastrzeżone.