Usunięcie odpadów zawierających azbest zalegających na nieruchomości położonej na terenie Miasta Sulejówek.
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Obsługi Klienta, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 1 – parter)
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami, ul. Dworcowa 55, pok. 14, tel. 22 76-06-256
Wymagane dokumenty:
1) Wniosek o usunięcie odpadów zawierających azbest zalegających na nieruchomości położonej na terenie Miasta Sulejówek wraz z wymaganymi załącznikami.
Dodatkowe informacje:
1. O bezpłatne usunięcie odpadów zawierających azbest mogą ubiegać się wspólnoty mieszkaniowe oraz osoby fizyczne, będące właścicielami nieruchomości, na których zalegają odpady zdemontowanego pokrycia dachowego lub elewacyjnego, powstałe w wyniku:
1) usunięcia wyrobów zawierających azbest przez uprawnionego przedsiębiorcę (przedsiębiorcę legitymującego się szkoleniem BHP w zakresie postepowania z wyrobami i odpadami zawierającymi azbest),
2) usunięcia wyrobów zawierających azbest przed wejściem w życie przepisów rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. 2004, Nr 71, poz. 649 z późn. zm.),
3) zdarzenia losowego związanego ze zjawiskiem meteorologicznym.
2. Nabór wniosków odbywa się w systemie ciągłym.
3. O przekazaniu wniosku do realizacji decyduje kolejność złożenia wniosku kompletnego formalnie i merytorycznie.
4. Wykorzystywanie azbestu lub wyrobów zawierających azbest dopuszcza się w użytkowanych instalacjach i urządzeniach nie dłużej niż do 31 grudnia 2032 r.
5. Szczegółowe obowiązki właścicieli obiektów w zakresie bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest oraz przepisy regulujące to zagadnienie dostępne są na stronie Urzędu Miasta Sulejówek w zakładce ODPADY KOMUNALNE/ USUWANIE AZBESTU (pod adresem http://www.sulejowek.pl/332).
Opłaty:
Nie dotyczy.
Czas załatwienia sprawy:
Wnioski złożone do 31 stycznia, realizowane są w danym roku kalendarzowym. Wnioski składane po 31 stycznia realizowane są w kolejnym roku kalendarzowym.
Tryb odwoławczy:
Brak.
Podstawa prawna:
1. Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. 2004, Nr 71, poz. 649 z późn. zm.),
2. Uchwała Rady Miasta Sulejówek nr XXV/199/2012 z dnia 26 kwietnia 2012 r. w sprawie: uchwalenia Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z Miasta Sulejówek.
3. Zarządzenie Nr BBM.0050.102.2019 BURMISTRZA MIASTA SULEJÓWEK
z dnia 10 czerwca 2019 r. w sprawie „Regulaminu realizacji zadań z zakresu usuwania odpadów zawierających azbest z terenu Miasta Sulejówek”
Formularze do pobrania
1. Wniosek o usunięcie odpadów zawierających azbest zalegających na nieruchomości położonej na terenie Miasta Sulejówek.
2. Załączniki do wniosku:
Opracował: Sprawdził: Zatwierdził:
Metryka:
Opracował: Aneta Wąsowska-Żeberek – Kierownik
Sprawdził: Remigiusz Górniak - Z-ca
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa - Burmistrz Miasta
ŚRODOWISKO I ROLNICTWO
Informujemy, że od 1 września 2020 r. następuje zmiana metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zgodnie z Uchwałą Nr XX/207/2020 Rady Miasta Sulejówek z dnia 23 kwietnia 2020 r. w sprawie wyboru metody opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Miasta Sulejówek oraz ustalenia stawki takiej opłaty, obowiązywać będzie nowy system rozliczania za odbiór odpadów.
Szanowni Mieszkańcy, informujemy, że na terenie Miasta Sulejówek przeprowadzona jest inwentaryzacja źródeł ciepła.
ANKIETA – INWENTARYZACJA ŹRÓDEŁ CIEPŁA
- poniedziałek | w godz. 9:00 - 18:00 |
- wtorek-czwartek | w godz. 8:00 - 16:00 |
- piątek | w godz. 8:00 - 15:00 |