Miasto Sulejówek

Nawigacja

Treść strony

Miasto Sulejówek zajęło I miejsce w konkursie Wojewódzkiego Biura Spisowego i Dyrektora Urzędu Statystycznego w Warszawie

Szanowni Mieszkańcy,

Uprzejmie informujemy, że Miasto Sulejówek zajęło I miejsce w mazowieckim konkursie Gminnych Biur Spisowych na gminę o najwyższym odsetku spisanych gospodarstw rolnych w kanale samospisu. Konkurs adresowany był do gmin, w których użytkownicy gospodarstw rolnych dokonali samospisu internetowego w okresie od 1 września do 30 listopada 2020 r. za pośrednictwem interaktywnej aplikacji dostępnej na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego.

W dniu 29 grudnia 2020 r. Burmistrz Miasta Arkadiusz Śliwa odebrał z rąk Pani Zofii Kozłowskiej - Zastępcy Wojewódzkiego Komisarza Spisowego dyplom uznania oraz następujące nagrody rzeczowe:

  1. trójwymiarowe manipulacje domek – 1 szt.
  2. zestaw 8 labiryntów magnetycznych – 1 szt.
  3. zestaw 7 różnych nawlekanek – 1 szt.
  4. zestaw 10 klocków piankowych - 1 szt.
  5. piłka nożna – 50 szt.
  6. piłka siatkowa – 50 szt.
  7. piłka koszykowa – 50 szt.
  8. pompka do piłki – 10 szt.
  9. siatka do piłek – 10 szt.
  10. koszulki sportowe – 50 szt.
  11. T-shirt – 50 szt.

Bardzo serdecznie dziękuję Wszystkim za zaangażowanie w prace spisowe.

  • Dyplom
  • Spis

Informacja dotycząca szczepień przeciw COVID-19

Szczepienie przeciwko COVID-19

Lista punktów szczepień w Sulejówku:

 

  • Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Sulejówku

05-071 Sulejówek, ul. Armii Krajowej 21

rejestracja na szczepienie osobiście lub telefonicznie nr tel. 22 783 55 06 / 507 877 683 / 506 639 835 / 22 783 10 45 / 506 639 035 / 517 611 410

  • Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej "CENTRUM"

05-070 Sulejówek, ul. 11 Listopada 87

rejestracja na szczepienie osobiście lub telefonicznie nr tel. 22 783 39 32

 

Harmonogram rejestracji

Na konkretny termin szczepienia mogą zarejestrować się:

  • od 15 stycznia 2021 r. osoby, które skończyły 80 lat;
  • od 22 stycznia 2021 r. osoby, które skończyły 70 lat;

 

Od 15 stycznia 2021 r. uruchomiony zostanie także formularz zgłoszenia chęci szczepienia dla osób w wieku 18-69 lat. Taki wniosek będzie można wypełnić za pośrednictwem strony: www.gov.pl/web/szczepimysie/zgloszenia   

 

Jak się będzie można zarejestrować?

  • Zadzwoń na całodobową i bezpłatną infolinię – 989. Do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego.
  • Skontaktuj się z wybranym punktem szczepień.
  • Zarejestruj się elektronicznie poprzez e-Rejestrację dostępną na gov.pl

 

Kto będzie mógł skorzystać z bezpłatnego transportu na szczepienia?

  • osoby niepełnosprawne tj. posiadające aktualne orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu znacznym o kodzie R lub N lub odpowiednio I grupę z w/w schorzeniami;
  • osoby mające obiektywne i niemożliwe do przezwyciężenia we własnym zakresie trudności w samodzielnym dotarciu do najbliższego miejsca zamieszkania punktu szczepień.

Osoby chętne do skorzystania z bezpłatnego transportu do punktu szczepień mogą się zgłosić (po uprzednim ustaleniu terminu szczepienia) pod numerem gminnej infolinii 570 875 502 czynnej od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 15:00.

 

Informacje na temat szczepień dostępne są na stronie: www.gov.pl/szczepimysie

 

  • Plakat_-_dlaczego_warto_(5)
  • DowiedzSieWiecej

Planowane wyłączenia prądu

PGE Dystrybucja SA Oddział Warszawa informuje o planowanych wyłączeniach prądu SULEJÓWEK, 26 stycznia 2021 r. w godz. 08.30 – 11.00

„Jestem Europejczykiem. Dbam o zdrowie”

Punkt Informacji Europejskiej

Europe Direct – Warszawa

 

prowadzony przez miasto stołeczne Warszawa i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej zaprasza uczniów szkół podstawowych, zlokalizowanych na terenie m.st. Warszawy i gmin wchodzących w skład Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego do udziału w konkursie plastycznym:

 

 Każdy z nas wie, że należy troszczyć się o swoje zdrowie. Zwłaszcza teraz, kiedy trwa pandemia, jeszcze częściej słyszmy „jedz więcej warzyw", „wysypiaj się", „idź na spacer". Jakie macie swoje własne sposoby na dbanie o zdrowie? Podzielcie się nimi z nami, pokażcie jak troszczycie się o swoje zdrowie!

 Zadaniem uczestników konkursu jest stworzenie pracy plastycznej w formacie A3w orientacji poziomej lub pionowej nawiązującej do hasła konkursu “Jestem Europejczykiem, dbam o zdrowie”. Praca ma przedstawiać, w jaki sposób na co dzień troszczysz się o swoją formę zdrowotną i fizyczną. Pamiętajcie również o nawiązaniu do aspektu europejskiego i podkreśleniu go w swojej pracy.

 

Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:

  • I kategoria wiekowa: uczniowie klas 0-3 szkół podstawowych
  • II kategoria wiekowa: uczniowie klas 4-6 szkół podstawowych
  • III kategoria wiekowa: uczniowie klas 7-8 szkół podstawowych

Na Autorów najlepszych prac czekają: opaski sportowe (smartband) oraz sprzęt sportowy!

Prace konkursowe oraz formularz zgłoszeniowy prosimy przesłać lub dostarczyć osobiście (pon-pt od 9:00 do 15:00) w terminie do 12 marca 2021 rokuna adres:

Biuro Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju Urzędu m.st. Warszawy

Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Warszawa

PKiN, Plac Defilad 1 00-901 Warszawa, XIX piętro, pokój 1912

w przypadku przesłania pracy konkursowej pocztą z dopiskiem:

Konkurs plastyczny – „Jestem Europejczykiem. Dbam o zdrowie.”

Wszelkie dodatkowe pytania prosimy kierować telefonicznie pod nr: (22) 443 02 26; (22) 443 03 69 lub pocztą elektroniczną na adres: europedirect-warszawa@um.warszawa.pl

Kreator zdjęć biometrycznych do dowodu osobistego

Szanowni Państwo,


w związku z poważnymi trudnościami w zakresie składania wniosków o wydanie dowodów osobistych, wynikającymi z trwającej pandemii COVID-19 oraz wprowadzonych środków bezpieczeństwa m.in. polegających na zmniejszeniu liczby obsługiwanych interesantów, widoczne jest drastyczne zmniejszenie liczby wydawanych dowodów w stosunku do zeszłego roku (o ponad 50%), co może stwarzać problemy w obrocie prawnym.


W wyniku rozmów z Ministerstwem Cyfryzacji stworzone zostało narzędzie umożliwiające rozwiązanie problemów w zakresie składania wniosków o dowód osobisty tj. Kreator zdjęć biometrycznych. Korzystanie przez obywateli z Kreatora do 31 marca 2021 r. będzie całkowicie bezpłatne.


Kreator zdjęć do dowodów osobistych powstał w ramach realizacji projektu współfinansowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) program “Bon na Innowacje” (nr umowy POIR.02.03.02-14-0048/19-00). Kreator umożliwia wykonanie zdjęcia biometrycznego do dowodu osobistego w postaci cyfrowej, przy pomocy telefonu komórkowego, bez potrzeby udawania się do fotografa. 


Prosimy o umieszczenie odnośnika do Kreatora zdjęć do dowodu na stronie Urzędu poświęconej dowodom osobistym https://sulejowek.pl/443,dowody-osobiste-wydanie-wymiana i/lub podstronie poświęconej prewencji COVID-19 lub w aktualnościach.


Odnośnik: Kreator zdjęć biometrycznych do dowodu osobistego


Kod HTML linka:

<a href="https://www.photoaid.com/pl/zdjecie-do-dowodu"> Generator zdjęć biometrycznych do dowodu osobistego</a>


Ministerstwo Cyfryzacji od 2016 r. umożliwiło składanie wniosków o wydanie dowodu osobistego przez Internet (gov.pl). Realnym i istotnym kłopotem w skorzystaniu z tej usługi jest uzyskanie przez wnioskujących poprawnego zdjęcia biometrycznego, które spełnia wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Kreator zdjęć do dowodu rozwiązuje ten problem.


Dzięki bezpłatnemu kreatorowi zdjęć można wykonać zdjęcie do dowodu szybko i bez wychodzenia z domu. Wystarczy ustawić się do zdjęcia zgodnie z instrukcją, która znajduje się na stronie, a kreator wykona resztę pracy tzn. wykadruje zdjęcie, zapisze je w odpowiednim formacie pliku oraz ujednolici tło..


Takie zdjęcie obywatel może użyć jako załącznik do wniosku o wydanie dowodu na stronie gov.pl - uzyskaj dowód osobisty dzięki czemu zmniejszy się jego kontakt z urzędem. Obywatel osobiście będzie musiał wyłącznie odebrać dowód w urzędzie, a nie składać wniosek papierowy, co wydłuża kontakt bezpośredni i zwiększa ryzyko zakażenia.

Jubileusz 50-lecia pożycia małżeńskiego - Zgłoszenia

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego w Sulejówku przyjmuje zgłoszenia o przyznanie medali dla par małżeńskich zameldowanych w  Sulejówku, obchodzących w 2021 roku Jubileusz 50-lecia pożycia małżeńskiego. Pary małżeńskie, które Jubileusz  Złotych Godów mają już za sobą mogą również wystąpić o nadanie odznaczeń nadawanych przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej.

Medal za Długoletnie Pożycie Małżeńskie stanowi nagrodę dla osób, które przeżyły w jednym związku małżeńskim 50 lat i dłużej oraz jest wyrazem uznania za wytrwanie w zobowiązaniu, które małżonkowie składali sobie przed laty. Medale przyznawane są tylko jeden raz (warunek 50 lat i dłużej w jednym związku).

Zgłoszenia mogą być dokonywane przez jubilatów lub ich bliskich tj. dzieci, wnuków, krewnych. Dokonując zgłoszenia należy przedłożyć dowody osobiste obojga małżonków (do wglądu).

Urząd Stanu Cywilnego przyjmuje zgłoszenia w godzinach pracy urzędu w terminie do 31 marca 2021 r.

Termin wręczenia medali podany zostanie na zaproszeniach.

Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 22 76-06-206.

Informacja w sprawie zwalczania wścieklizny zwierząt na terenie powiatu otwockiego, mińskiego i miasta stołecznego Warszawy .

Zagrożenie wścieklizną na terenie miasta Sulejówek!

oAAAAAElFTkSuQmCC

Wojewoda Mazowiecki na wniosek Mazowieckiego Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii wydał Rozporządzenie Nr 2 Wojewody Mazowieckiego z dnia 19 stycznia 2021 r. w sprawie zwalczania wścieklizny na terenie powiatu mińskiego (miasta Sulejówek).

Na terenie zagrożonym wścieklizną zakazuje się:

-  organizowania targów, wystaw, konkursów, pokazów z udziałem psów, kotów oraz innych zwierząt wrażliwych na wściekliznę,

- organizowania polowań i odłowów zwierząt łownych, za wyjątkiem odstrzałów sanitarnych dzików oraz polowań indywidulanych na dziki bez udziału psów i nagonki, na zasadach określonych przez właściwego terytorialnie powiatowego lekarza weterynarii.

W obszarze zagrożonym nakazuje się:

-trzymania psów na uwięzi lub na ogrodzonym terenie zamkniętym, a kotów w zamknięciu

-pozostawienie zwierząt gospodarskich w okólnikach i na zamkniętych wybiegach

Obszarem zagrożonym wścieklizną zostały objęte następujące obszary:

- w mieście stołecznym Warszawa, w dzielnicy Wawer: część dzielnicy ograniczona od północy Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym, od zachodu ulicą Kwitnącej Akacji, od południa ulicą Izbicką, ulicą Zagórzańską i ulicą Złotej Jesieni;

- w mieście stołecznym Warszawa, w dzielnicy Wesoła: część dzielnicy na południe od ulicy Trakt Brzeski oraz część dzielnicy ograniczona od północy linią kolejową, od zachodu ulicą I Praskiego Pułku i od południa ulicą Trakt Brzeski;

- w powiecie mińskim: miasto Sulejówek;

- w powiecie mińskim, w gminie Halinów miejscowości: Długa Kościelna – część miejscowości na zachód od ulicy Jana Kochanowskiego, Długa Szlachecka – część miejscowości na zachód od ulicy Prymasa Stefana Wyszyńskiego, Grabina, Halinów – część miejscowości na zachód od ulicy Okuniewskiej, Hipolitów, Józefin, Królewskie Brzeziny, Stary Konik;

- w powiecie otwockim, w gminie Wiązowna miejscowości: Boryszew, Emów, Duchnów, Góraszka, Izabela, Majdan, Michałówek, Stefanówka, Wiązowna, Zagórze, Zakręt.

Ponadto obowiązuje nakaz oznakowania obszaru zagrożonego na jego granicach przy drogach poprzez umieszczenie tablic z wyraźnym napisem: „UWAGA OBSZAR ZAGROŻONY WŚCIEKLIZNĄ ZWIERZĄT”.

 

 

  • autor: Ref. Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami

Burmistrz Miasta informuje o terminach rekrutacji do przedszkoli,  oddziałów przedszkolnych i klas I w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto Sulejówek na rok szkolny 2021/2022.

Burmistrz Miasta informuje o terminach rekrutacji do przedszkoli,  oddziałów przedszkolnych i klas I w szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto Sulejówek na rok szkolny 2021/2022.

W procesie rekrutacji  na rok szkolny 2021/2022 udział biorą:

  1. Miejskie Przedszkole nr 1 - ul. Paderewskiego 47
  2. Miejskie Przedszkole nr 2 - ul. Szosowa 7
  3. Szkoła Podstawowa nr 1 - ul. Idzikowskiego 2a
  4. Szkoła Podstawowa nr 2 - ul. Okuniewska 2
  5. Szkoła Podstawowa nr 3 - ul. Głowackiego 47
  6. Szkoła Podstawowa nr 4 - ul. Narutowicza 10

W niżej wymienionych szkołach podstawowych rekrutacja do oddziałów przedszkolnych na rok szkolny 2021/2022 odbywać będzie się dla dzieci z roczników 2015-2016:

  • Szkoła Podstawowa nr 1 - ul. Idzikowskiego 2a
  • Szkoła Podstawowa nr 2 - ul. Okuniewska 2
  • Szkoła Podstawowa nr 3 - ul. Głowackiego 47
  • Szkoła Podstawowa nr 4 - ul. Narutowicza 10

Dodatkowo w Szkole Podstawowej nr 2 utworzony będzie oddział przedszkolny dla dzieci z roczników 2017-2018.

Szczegółowe informacje, wzory wniosków i oświadczeń  będą dostępne na stronach internetowych i w sekretariatach wymienionych placówek od dnia 1.03.2021 r.

Załącznik do Zarządzenia Nr BBM.0050.16.2021 Burmistrza Miasta Sulejówek z dnia 25 stycznia 2021r.

HARMONOGRAM CZYNNOŚCI W POSTĘPOWANIU REKRUTACYJNYM ORAZ POSTĘPOWANIU UZUPEŁNIAJĄCYM NA ROK SZKOLNY 2021/2022 DO PRZEDSZKOLI I ODDZIAŁÓW PRZEDSZKOLNYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH, DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM JEST MIASTO SULEJÓWEK

Lp.

Rodzaj czynności

Terminy w postępowaniu rekrutacyjnym

Terminy w postępowaniu uzupełniającym

1.

Składanie przez rodziców wniosków o przyjęcie dziecka do przedszkola,  oddziału przedszkolnego w szkole wraz z załącznikami.

od 1.03.2021r.
do 19.03.2021r.

od 1.06.2021r.
do 4.06.2021r.

2.

Posiedzenie komisji rekrutacyjnych – pierwszy i drugi etap rekrutacji.

do dnia
26.03.2021r.

do dnia
9.06.2021r.

3.

Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych.

dnia 31.03.2021r.   
o godz. 15.00

dnia 14.06.2021r.
o godz. 12.00

4.

Potwierdzenie przez rodziców kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.

od 31.03.2021r.
do 9.04.2021r.

od 15.06.2021r.
do 18.06.2021r.

5.

Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

dnia 19.04.2021r.     o godz. 12.00

dnia 21.06.2021r.
o godz.12.00

Załącznik do Zarządzenia Nr BBM.0050.17.2021 Burmistrza Miasta Sulejówek z dnia 25 stycznia 2021r.

HARMONOGRAM CZYNNOŚCI W POSTĘPOWANIU REKRUTACYJNYM ORAZ POSTĘPOWANIU UZUPEŁNIAJĄCYM, NA ROK SZKOLNY 2021/2022,  DLA UCZNIÓW SPOZA OBWODU DO KLAS PIERWSZYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH, DLA KTÓRYCH ORGANEM PROWADZĄCYM JEST MIASTO SULEJÓWEK

Lp.

Rodzaj czynności

Terminy w postępowaniu rekrutacyjnym

Terminy w postępowaniu uzupełniającym

1

Składanie przez rodziców wniosków o przyjęcie dziecka do klasy pierwszej w szkole podstawowej wraz z załącznikami.

od 1.03.2021 r.
do 19.03.2021 r.

od 1.06.2021 r.
do 4.06.2021 r.

2

Posiedzenie komisji rekrutacyjnych – pierwszy i drugi etap rekrutacji.

do dnia
26.03.2021 r.

do dnia
9.06.2021 r.

3

Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych .

dnia 31.03.2021 r.   
o godz. 15.00

dnia 14.06.2021 r.
o godz. 12.00

4.

Potwierdzenie przez rodziców kandydata woli przyjęcia w postaci pisemnego oświadczenia.

od 31.03.2021 r.
do 9.04.2021 r.

od 15.06.2021 r.
do 18.06.2021 r.

5.

Podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych.

dnia 19.04.2021 r.    o godz. 12.00

dnia 21.06.2021 r.
o godz.12.00

Kryteria, ich wartość punktowa oraz dokumenty potwierdzające spełnienie kryterium w drugim etapie rekrutacji do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych

Oddziały przedszkolne w przedszkolach

Lp.

Kryterium

Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryterium

1.

Droga dziecka 3 letniego z domu lub rodzica z miejsca pracy, do przedszkola wskazanego we wniosku rekrutacyjnym jest krótsza niż droga do jakiegokolwiek innego przedszkola lub oddziału przedszkolnego w szkole przyjmującego dzieci w tym wieku. – 5 punktów

Dokument potwierdzający miejsce zamieszkania, zaświadczenie z pracy rodzica, ze wskazanym miejscem wykonywania pracy.

2.

Dziecko, którego oboje rodzice/ opiekunowie prawni pracują w pełnym wymiarze czasu, wykonują pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej w pełnym wymiarze czasu, uczą się w trybie dziennym, prowadzą gospodarstwo rolne lub działalność gospodarczą. Kryterium stosuje się również do rodzica/opiekuna prawnego samotnie wychowującego dziecko* – 5 punktów

Zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu w pełnym wymiarze czasu albo zaświadczenie o wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej w pełnym wymiarze czasu, zaświadczenie szkoły/uczelni potwierdzające naukę w trybie dziennym, wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, zaświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego.

3.

Dziecko, którego jeden rodzic/opiekun prawny pracuje w pełnym wymiarze czasu, wykonuje pracę na podstawie umowy cywilnoprawnej w pełnym wymiarze czasu, uczy się w trybie dziennym, prowadzi gospodarstwo rolne lub działalność gospodarczą – 2 punkty

Zaświadczenie pracodawcy o zatrudnieniu albo zaświadczenie o wykonywaniu pracy na podstawie umowy cywilnoprawnej w pełnym wymiarze, zaświadczenie szkoły/uczelni potwierdzające naukę w trybie dziennym, wydruk ze strony internetowej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, zaświadczenie o prowadzeniu gospodarstwa rolnego.

4.

Dziecko, którego rodzic/opiekun prawny albo rodzice/opiekunowie prawni mieszkają w Sulejówku i rozliczają podatek dochodowy od osób fizycznych dla Miasta Sulejówek – 3 punkty

Zeznanie podatkowe rodziców za ostatni rok podatkowy w części dotyczącej miejsca zamieszkania opatrzone prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie, zeznanie podatkowe rodziców za ostatni rok podatkowy w części dotyczącej miejsca zamieszkania wraz z  urzędowym poświadczeniem odbioru wydanym przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO) lub zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt złożenia zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty), zawierające miejsce zamieszkania rodziców kandydata.

5.

Dziecko wychowuje się w rodzinie objętej nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta rodziny, rodzeństwo kandydata w roku szkolnym, na który prowadzona jest rekrutacja, będzie uczęszczało do tego przedszkola, lub rodzice zgłaszają na raz w rekrutacji więcej niż 1 dziecko  – 2 punkty

Kopie orzeczenia sądu rodzinnego ustanawiającego nadzór kuratora,  poświadczoną za zgodność z oryginałem przez rodzica kandydata; zaświadczenie wydane przez MOPS o objęciu rodziny wsparciem asystenta, oświadczenie rodziców o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego w przyszłym roku drugiego dziecka, lub o zgłoszeniu na raz więcej niż jednego dziecka.

6.

Dochód na osobę w rodzinie dziecka:

a) w przypadku dochodu w wysokości mniejszej lub równej 100% kwoty, o której mowa w art. 5 pkt 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych  - 6 pkt.

b) w przypadku dochodu w wysokości przekraczającej 100% kwoty, o której mowa w lit. a, liczbę punktów oblicza się dzieląc tę kwotę przez dochód na osobę w rodzinie dziecka.

Wzór:

100% kwoty, o której mowa w art w art. 5 

                pkt.1 ustawy o świadczeniach rodzinnych**

liczba punktów =

                              dochód netto  na osobę w rodzinie dziecka

Oświadczenie o wysokości dochodu na osobę w rodzinie, liczbie osób w rodzinie oraz wysokości dochodu w rodzinie będącej podstawą obliczenia wysokości dochodu na osobę w rodzinie kandydata.

 

 

Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

Lp.

Kryterium

Dokumenty niezbędne do potwierdzenia kryterium

1.

Dziecko zamieszkuje w obwodzie tej szkoły i w danym roku kalendarzowym podlega obowiązkowi odbycia rocznego przygotowania przedszkolnego – 25 punktów

Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego w szkole.

2.

Dziecko w roku kalendarzowym, w którym odbywa się rekrutacja, ukończy 5 lat i wraz z rodzicami/opiekunami prawnymi zamieszkuje w Sulejówku w obwodzie tej szkoły – 8 punktów

Wniosek o przyjęcie dziecka do oddziału przedszkolnego w szkole.

3.

Dziecko będzie korzystało z wychowania przedszkolnego w wymiarze obowiązkowym 5 godzin dziennie (bez korzystania z dodatkowej opieki wychowania przedszkolnego powyżej 5 godzin) – 6 punktów

Pisemne oświadczenie rodziców.

4.

Rodzice dziecka lub jedno z rodziców lub rodzic samotnie wychowujący dziecko mieszkają w Sulejówku i złożyli w Urzędzie Skarbowym w Mińsku Mazowieckim roczne zeznanie podatkowe w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) za rok poprzedzający złożenie wniosku – 6 punktów

Zeznanie podatkowe rodziców za ostatni rok podatkowy w części dotyczącej miejsca zamieszkania opatrzone prezentatą urzędu skarbowego, w którym zostało złożone zeznanie, zeznanie podatkowe rodziców za ostatni rok podatkowy w części dotyczącej miejsca zamieszkania wraz z  urzędowym poświadczeniem odbioru wydanym przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji podatkowej (UPO) lub zaświadczenie z urzędu skarbowego potwierdzające fakt złożenia zeznania o wysokości osiągniętego dochodu (poniesionej straty), zawierające miejsce zamieszkania rodziców kandydata.

Kryteria wraz z liczbą punktów w postępowaniu rekrutacyjnym do klas pierwszychdla uczniów spoza obwodu w publicznych szkołach podstawowych prowadzonych przez Miasto Sulejówek, oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia

Wykaz kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia

Lp.

Kryterium

Dokument potwierdzający spełnianie kryterium

1.

niepełnosprawność kandydata – 30 punktów

orzeczenie o potrzebie kształceniaspecjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność, orzeczenie o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności,

2.

samotne wychowywanie kandydata w rodzinie (oznacza to wychowanie dziecka przez pannę,kawalera, wdowę, wdowca, osobę pozostającą w separacji orzeczonej prawomocnym wyrokiemsądu, osobę rozwiedzioną, chyba że osoba taka wychowuje wspólnie co najmniej jedno dziecko zjego rodzicem) – 30 punktów

prawomocny wyrok sądu orzekający rozwód lub separację lub akt zgonu lub oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka oraz niewychowywaniu żadnego dziecka wspólnie 
z jego rodzicem,

3.

wielodzietność rodziny kandydata (oznacza to rodzinę wychowującą troje i więcej dzieci) – 30 punktów

oświadczenie rodzica o wychowywaniu kandydata w rodzinie wielodzietnej,

4.

objęcie kandydata pieczą zastępczą – 30 punktów

dokument poświadczający objęcie dziecka pieczą zastępczą zgodnie z ustawą z 9.06.2011r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 821) o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej

5.

 miejsce pracy co najmniej jednego z rodziców kandydata znajduje się w obwodzie szkołypodstawowej,do której składany jest wniosek – 20 punktów

zaświadczenie z zakładu pracy ozatrudnieniu albo w przypadku samozatrudnienia - aktualny wpis do ewidencji działalności gospodarczej.

 

  • autor: Stanowisko ds. oświaty

OŚWIADCZENIE BURMISTRZA SULEJÓWKA

Wczoraj ogólnopolskie media obiegła informacja o akcji CBA przeprowadzonej w Sulejówku. Fakt, że tego typu operacja miała miejsce w naszym Urzędzie Miasta musiała Was zapewne poruszyć. Dla dobra śledztwa prowadzonego przez Prokuraturę Okręgową w Siedlcach nie mogę Wam jednak przekazać żadnych szczegółów dotyczących przebiegu operacji CBA.

BEZPŁATNE CZIPOWANIE PSÓW

W Sulejówku po raz piąty rozpoczęła się akcja bezpłatnego czipowania psów. Właściciele psów, którzy zamieszkują na stałe na terenie Miasta Sulejówek, mogą skorzystać z możliwości ich elektronicznego oznakowania na koszt Miasta w gabinecie weterynaryjnym

  • „Nasz Weterynarz” przy ul. Szkolnej 1 w Sulejówku, tel. 601 817 766.

 

Elektroniczny czip z zakodowanym niepowtarzalnym numerem jest wielkości ziarenka ryżu, nie przeszkadza zwierzęciu i nie powoduje reakcji alergicznych. Jest on wprowadzany podskórnie na szyi lub między łopatkami i może działać nawet kilkadziesiąt lat. Specjalnym czytnikiem można odczytać numer czipa i po sprawdzeniu w elektronicznej bazie danych uzyskać informacje o właścicielu. Umożliwia to praktycznie natychmiastowe powiadomienie go o odnalezieniu czworonoga.

 

Akcja prowadzona jest przez Miasto Sulejówek i trwa do 31 grudnia br. lub do wyczerpania środków finansowych.

 

Po zaczipowaniu właściciel otrzymuje od lekarza dokument identyfikacji zwierzęcia, a dane dotyczące zwierzęcia i jego  właściciela są wprowadzane do Międzynarodowej Bazy Danych SAFE-ANIMAL www.safe-animal.eu

 

Warunkiem skorzystania z bezpłatnego czipowania psa jest:

  • okazanie dokumentu psa (np. książeczki szczepień),
  • wypełnienie przed zabiegiem „Wniosku o wykonanie zabiegu elektronicznego oznakowania psa na koszt Miasta Sulejówek oraz o wpisanie oznakowanego psa do bazy Safe-Animal” przez właściciela/opiekuna psa.

W celu potwierdzenia danych osobowych zawartych we wniosku niezbędne będzie okazanie dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość.

 

Osoby zainteresowane wykonaniem zabiegu u swojego czworonoga prosimy o bezpośredni kontakt z gabinetem weterynaryjnym w celu umówienia się na termin zabiegu oraz uzyskania wszelkich informacji.

  • autor: Ref. Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami

Powiat Miński - Stolica Kultury Mazowsza

Zapraszamy na uroczyste nadanie Powiatowi Mińskiemu tytułu "Stolicy Kultury Mazowsza" w 2021 r. oraz na obchody 400-lecia nadania praw miejskich dla Cegłowa. Wydarzenie będzie transmitowane on-line w dniu 16 lutego na fanpage Gminy Cegłów www.facebook.com/GminaCeglow

Wyrazy głębokiego żalu i współczucia Naszej Koleżance Ewie Brutkowskiej

Powiat Miński „Stolicą Kultury Mazowsza” w 2021 r.

Z radością informujemy, że Powiat Miński otrzymał zaszczytny tytuł „Stolica Kultury Mazowsza” w 2021 r. Miasto Sulejówek ma zaszczyt być współgospodarzem tego projektu.

Przygotowaliśmy wspólnie z wszystkimi samorządami naszego powiatu bogatą ofertę kulturalną, m.in. koncerty, festiwale, przeglądy, spotkania plenerowe i konkursy, skierowane nie tylko do mieszkańców powiatu, ale również całego województwa mazowieckiego. Mamy nadzieję, że zainteresujemy naszym bogatym programem miłośników kultury spoza regionu, a pandemia nie przeszkodzi nam w zrealizowaniu całego zaplanowanego programu.

Nasz wspólny projekt uzyskał dofinansowanie ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego.

W tym roku świętować będziemy dwa ważne jubileusze: 600-lecie nadania praw miejskich miastu Mińsk Mazowiecki i 400-lecie nadania praw miejskich dla Cegłowa. Pragniemy, aby te jubileusze były okazją do wyjątkowych spotkań i działań na rzecz kultury. Chcemy wyeksponować dorobek obu wspomnianych miejscowości, jak również innych z powiatu mińskiego. Wierzymy, że obcowanie z dziedzictwem historycznym i kulturowym naszych małych ojczyzn wzmocni relacje między nami, a dzięki współpracy zyskamy dużo więcej.

Już dziś zachęcamy do aktywnego uczestnictwa w licznych  przedsięwzięciach, skierowanych do różnych grup wiekowych. Serdecznie zapraszamy do śledzenia strony internetowej Miasta Sulejówek i Facebooka, gdzie na bieżąco będziemy informować o zbliżających się wydarzeniach.

Ogłoszenie o możliwiości zakupu drewna opałowego

OGŁOSZENIE

 

Burmistrz Miasta Sulejówek informuje o możliwości zakupu drewna opałowego pochodzącego z wycinki drzew na terenach gminnych. 

Przedmiotem sprzedaży jest drewno ułożone w stosach w ilościach odpowiednio:

 

  1. Drewno liściaste (przewaga drewna dębowego) (sortyment S2A) w ilości 37,86 m3 w stosie (długość kłód 2,5 m), w cenie 107,63 zł/m3 brutto i o wartości 4 074,87 zł brutto.
  2. Drewno liściaste (przewaga drewna dębowego) (sortyment S4) w ilości 28,39 m3  w stosie (długość kłód 2,5 m), w cenie 95,33 zł/m3 brutto i o wartości 2 706,42 zł brutto.
  3. Drewno sosnowe opałowe (sortyment S4) w ilości 27,83 m3 w stosie (długość kłód 2,5 m), w cenie 70,73 zł/m3 brutto i o wartości 1 968,42 zł brutto.
  4. Drewno olchowe opałowe (sortyment S4) w ilości 9,18 m3 w stosie (długość kłód 2,5 m), w cenie 73,80 zł/m3 brutto i o wartości 677,48 zł brutto.

 

Podane ceny drewna są pomniejszone o 50 % w stosunku do cen z aktualnego cennika Lasów Państwowych.(*)

 

Drewno przeznaczone do sprzedaży można oglądać na ul. Paderewskiego 29, po uprzednim umówieniu się telefonicznym z pracownikiem Referatu Gospodarki Komunalnej                     i Mieszkaniowej pod numerem 22 76 06 240. Podstawę sprzedaży drewna będzie stanowił wniosek w ilościach określonych powyżej. Wnioski należy składać w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Sulejówek przy ul. Dworcowej 55, wyłącznie po wcześniejszym dokonaniu oględzin drewna. Ilość drewna jest ograniczona i o zakupie decyduje kolejność złożonych wniosków wraz z datą i godziną.

Wnioski na zakup drewna można pobrać w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Sulejówek przy ul. Dworcowej 55 lub w budynku „B” Urzędu Miasta Sulejówek przy ul. Reymonta 43. Szczegółowe informacje dotyczące warunków sprzedaży drewna można uzyskać w Referacie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej pok. 103.

Odbiór zakupionego drewna odbywa na koszt nabywcy, wyłącznie po okazaniu dowodu wpłaty oraz na podstawie protokołu.

 

(*)Zasady sprzedaży drewna określono w Zarządzeniu NR BBM.0050.7.2021 Burmistrza Miasta Sulejówek z dnia 11 stycznia 2021 r. w sprawie określenia zasad gospodarowania drewnem pozyskanym z nieruchomości będących własnością Miasta Sulejówek.  

 

  • autor: Referat Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej

Twój e-PIT 2020 czeka na ciebie od 15 lutego na e-US

Twój e-PIT 2020 czeka na ciebie od 15 lutego na e-US 

  • 15 lutego br. rozpocznie się okres rozliczeń PIT za rok 2020.
  • Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) przygotowała dla podatników rozliczenia roczne w usłudze Twój e-PIT. Przedsiębiorcy mogą wysłać PIT poprzez system e-Deklaracje.
  • Na złożenie zeznania i rozliczenie się z fiskusem, jest czas do 30 kwietnia 2021r.

„Usługę Twój e-PIT udostępniamy podatnikom już po raz trzeci, ale w tym roku jest ona częścią e-Urzędu Skarbowego, czyli internetowego serwisu Ministerstwa Finansów i Krajowej Administracji Skarbowej. To rozwinięcie idei Twojego e-PITa – wygodnych, bezpiecznych i łatwo dostępnych usług ułatwiających życie naszym klientom” – wskazuje minister finansów, funduszy i polityki regionalnej Tadeusz Kościński.

„1 lutego br. uruchomiliśmy e-Urząd Skarbowy, który cieszy się dużą popularnością. Zalogowało się do niego już blisko pół miliona podatników. Złożono ponad 3,2 tys. różnych pism. 35 tys. osób skorzystało z możliwości obejrzenia swojego mandatu, a 32 tys. osób zapłaciło elektronicznie podatki” – mówi szefowa Krajowej Administracji Skarbowej Magdalena Rzeczkowska.

Twój e-PIT to jedna z najpopularniejszych e-usług polskiej administracji. W ubiegłym roku blisko połowa z 18,3 mln elektronicznych deklaracji PIT została przez nią złożonych.

„Liczymy, że w 2021 r. pobijemy ten rekord. Dzięki Twój e-PIT podatnicy mają możliwość rozliczenia podatku w dogodnym miejscu i czasie, bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym” – podkreśla minister Kościński.

KAS pomaga podatnikom

„Podatnicy, którzy skorzystają z usługi Twój e-PIT, mogą liczyć na łatwiejsze rozliczenie rocznego podatku. Przygotowane przez KAS deklaracje PIT będą uwzględniać ulgę na dzieci czy zwolnienie z PIT dla osób do 26. roku życia. Wszyscy, którzy złożą PIT elektronicznie, w tym przez usługę Twój e-PIT, otrzymają zwrot podatku w skróconym czasie 45 dni” – mówi wiceminister Rzeczkowska.

Krajowa Administracja Skarbowa przygotowała podatnikom ich zeznania roczne na podstawie posiadanych przez siebie danych. W usłudze Twój e-PIT są najczęściej wypełniane zeznania roczne, czyli PIT-37 i PIT-38.

Osoby, które nie prowadzą działalności gospodarczej, mogą skorzystać z zeznań przygotowanych na formularzach PIT-28 i PIT-36 (rozliczenia udostępnione w usłudze trzeba jednak samemu będzie uzupełnić o dane dotyczących przychodów z działalności gospodarczej oraz działów specjalnych produkcji rolnej).

Dostępne będzie również oświadczenie o przekazaniu 1% podatku organizacji pożytku publicznego czyli PIT-OP.

Ważne terminy

Do 30 kwietnia 2021 r. podatnicy mogą zweryfikować i zmodyfikować lub zatwierdzić swoje rozliczenia w usłudze Twój e-PIT. Potem KAS automatycznie zaakceptuje zeznania PIT-37 i PIT-38, które przygotowała na podstawie podsiadanych danych. Dzięki temu PIT będzie złożony w terminie nawet jeżeli podatnik nie podejmie żadnych działań.

Zeznanie PIT-28 za 2020 r. można składać w usłudze Twój e-PIT do 1 marca 2021 r.

Rozliczenie roczne PIT-28 i PIT-36 (w przeciwieństwie do rozliczenia PIT-37 i PIT-38), nie zostanie automatycznie zaakceptowane z upływem 30 kwietnia 2021 r. Należy pamiętać, aby sprawdzić i uzupełnić to rozliczenie, a następnie je zaakceptować i pobrać Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).

Jak korzystać z usługi Twój e-PIT

Dostęp do usługi możliwy jest wyłącznie przez e-Urząd Skarbowy, na stronie podatki.gov.pl.

Zalogowanie do e-Urzędu Skarbowego (e-US) Profilem Zaufanym (PZ), e-Dowodem lub poprzez bankowość elektroniczną, umożliwia korzystanie z usługi Twój e-PIT.

Do samej usługi będzie można zalogować się także danymi podatkowymi podając:

  • PESEL (albo NIP i datę urodzenia),
  • kwotę przychodu z rozliczenia za 2019 r.
  • kwotę przychodu z jednej z informacji od płatników za 2020 r. (np. z PIT-11 od pracodawcy) i potwierdzając kwotą nadpłaty/podatku do zapłaty z rozliczenia na 2019 r.

Podatnicy, którzy otrzymali informację od organu rentowego (PIT-40A) i w 2019 r. nie rozliczali się samodzielnie, powinni podać kwotę nadpłaty/do zapłaty z PIT-40A.

W niedalekiej przyszłości planowane jest uruchomione logowania do e-Urzędu Skarbowego i usługi Twój e-PIT też przez aplikację mObywatel.

Podatnik korzystający z usługi może uzupełnić zeznanie przygotowane dla niego przez KAS i uwzględnić przysługujące mu odliczenia np. darowizny, w tym te związane z COVID-19, ulgę rehabilitacyjną, ulgę na Internet, ulgę termomodernizacyjną, wpłaty na indywidualne konto zabezpieczenia emerytalnego (IKZE) czy odliczenie wydatków mieszkaniowych.

Może też zadeklarować przekazanie 1% swojego podatku dla dowolnie wybranej Organizacji Pożytku Publicznego.

W usłudze Twój e-PIT podatnicy, którym z rozliczenia PIT wyniknie podatek do zapłaty, będą mieli wskazany swój mikrorachunek podatkowy tak, by wygodnie dokonać płatności online.

W przypadku, gdy zeznanie z którego wynika podatek do zapłaty zostanie zaakceptowane automatycznie, urząd skarbowy do 31 maja 2021 r. wyśle podatnikowi informacje o kwocie podatku do zapłaty.

Twój e-PIT działa przez całą dobę i można z niego korzystać na dowolnym urządzeniu podłączonym do internetu.

Oprócz rozliczenia rocznego PIT w usłudze Twój e-PIT, podatnicy mogą korzystać również z systemu e-Deklaracje.

Wszelkie informacje związane z rozliczeniem podatku PIT za 2020 r., podatnicy znajdą na stronie podatki.gov.pl w dedykowanej zakładce: Twój e-PIT

  • Twoj_e-PIT_s2020_lajder_460x290_px
    • autor: US Mińsk Mazowiecki

Odbiór z zabudowy wielorodzinnej odpadów wielkogabarytowych

Referat Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami Urzędu Miasta Sulejówek informuje, iż odbiór z zabudowy wielorodzinnej :

odpadów wielkogabarytowych,

zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego

oraz  zużytych opon

odbędzie się w dniu 08.03.2021 r. (poniedziałek).

 

 Kolejny termin odbioru będzie w dniu 13.09.2021 r. (poniedziałek)

  • autor: Ref. Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami

Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo – rusza kampania informacyjno-edukacyjna dla klientów ZUS

Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo – rusza kampania informacyjno-edukacyjna dla klientów ZUS

Coraz więcej osób pobiera świadczenia na konto bankowe. Jednak część klientów w dalszym ciągu decyduje, aby wypłaty z ZUS otrzymywać w gotówce. Jak wskazują badania przeprowadzone przez ZUS wśród tych osób, taka decyzja wynika w dużej mierze z braku wiedzy o tym jak korzystać z rachunku bankowego, a szczególnie z bankowości elektronicznej.

Dzięki kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” chcemy upowszechnić wśród seniorów wiedzę na temat  korzyści, jakie daje konto w banku i jak bezpiecznie z niego korzystać.

Chcemy aby nasi klienci swobodnie i bez lęku korzystali z rachunków bankowych. Dysponowali swoimi pieniędzmi, nie narażając się na kradzież, oszustwa czy inne niebezpieczeństwa. Pobierali na konto swoje świadczenia, płacili  rachunki oraz robili  zakupy on-line. Wychodząc do sklepu czy apteki używali karty płatniczej. Bo rachunek bankowy jest bezpieczny i wygodny, a otrzymywanie świadczeń z ZUS na konto w banku pozwala na bezpieczny dostęp do nich, co jest szczególnie ważne w czasie pandemii.

Korzystaj z rachunku bankowego, otrzymuj świadczenia na konto i bądź bezpieczny!

W trakcie kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo” chcemy pokazać  naszym klientom, że korzystanie z konta bankowego i bankowości elektronicznej jest łatwe. Nasi klienci dowiedzą się:

  • jakie korzyści daje posiadanie konta w banku,
  • jak założyć konto bankowe,
  • jak zmienić sposób wypłaty świadczeń w ZUS,
  • o czym muszą pamiętać, gdy korzystają z konta bankowego przez internet.

Informacje te zapewnią seniorom bezpieczeństwo w świecie, w którym trudno obejść się bez internetu. Umiejętność korzystania z internetu, bankowości elektronicznej i usług online ułatwia załatwianie codziennych spraw. Przez internet można załatwić sprawy w urzędach, robić zakupy, płacić rachunki czy kontaktować się z najbliższymi.

Szczegółowe informacje są dostępne na stronie internetowej kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”.

  • grafika Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo PION

POMAGAJMY - Zbiórka nakrętek dla Mateusza

Nie bądźmy obojętni na potrzeby drugiego człowieka. Nakrętki, choć są małe, to jednak mogą też okazać się wielką pomocą.

 

Dziękujemy za dotychczasowy udział w naszych akcjach zbierania plastikowych nakrętek.

W roku szkolnym 2020/2021 pragniemy pomóc Mateuszowi, 17- letniemu uczniowi Szkoły Podstawowej „Otwartych Serc” w Sulejówku. U chłopca zdiagnozowano czterokończynowe mózgowe porażenie dziecięce. Jest dzieckiem leżącym, nie siedzi i nie utrzymuje głowy samodzielnie.

Chłopiec wymaga stałej opieki rehabilitacyjnej i wysokospecjalistycznego sprzętu rehabilitacyjnego. Mateusz spędza wiele czasu w wózku inwalidzkim, który powinien zapewniać jak najlepsze warunki dla Jego ciała, wymagającego ogromnej troski i uwagi. Jeśli zabezpieczymy w odpowiedni sposób ustawienie Mateusza w dobrze dobranym wózku, damy Mu szansę i możliwość zmniejszenia negatywnych skutków związanych z bardzo wysokim napięciem mięśniowym, nad którym tak trudno Mateuszowi zapanować. Obecnie trudno zapewnić chłopcu właściwą pozycję, dlatego zbierając nakrętki, chcemy wspomóc zakup odpowiedniego sprzętu dla Mateusza.

Dodatkowo chcemy zachęcić do działań na rzecz poprawy stanu środowiska naturalnego oraz do rozpowszechniania wiedzy na temat możliwości recyklingu odpadów oraz wykorzystania surowców wtórnych.

Zwracamy się z prośbą o dalsze wsparcie naszego przedsięwzięcia poprzez zbiórkę nakrętek. Akcja objęta jest patronatem Burmistrza Miasta Sulejówek, a koordynują ją nauczycielki naszej szkoły – p. Ewa Karaś i p. Dorota Stępień.

  • 20 Mateusz (3)

Szczepienia przeciw wściekliźnie u psów i kotów

Wojewódzki Inspektorat Weterynarii, zachęcający do wykonywania szczepienia przeciw wściekliźnie u psów i kotów. Jednocześnie

informujemy, że w 2021 r. w województwie mazowieckim potwierdzono 3 przypadki wścieklizny w powiecie otwockim.

Więcej informacji o akcji informacyjnej oraz szczepieniach można znaleźć na stronie Wojewódzkiego Inspektoratu Weterynarii pod linkiem:

https://www.wiw.mazowsze.pl/index.php/component/content/article/7-glowna/84-

zaszczep-pupila-akcja

 

Informacja o rozporządzeniu Wojewody, ustanawiającym obszar zagrożony wścieklizną:

https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/obszar-zagrozony-wscieklizna-na-terenie

-wojewodztwa-mazowieckiego

 

Z poważaniem,

Podinspektor Konrad Wicik

 

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego Wydział Zarządzania Kryzysowego i

Spraw Obronnych Starostwo Powiatowe w Mińsku Mazowieckim ul. T. Kościuszki

3, 05-300 Mińsk Mazowiecki tel. 25 758 62 64

e-mail: pczk@powiatminski.pl

www.pczk.powiatminski.pl

  • IW_plakat_zaszczep_pupila_(2)

Zbiórka Koleżeńska na renowację mogiły

Tradycją  miasta Sulejówek jest prowadzenie w dniu 1 listopada dorocznych kwest. Zebrane środki przeznaczane są na  renowację  zaniedbanych i zapomnianych mogił ofiar Pacyfikacji Miłosny, Cechówki, Zorzy i Długiej Szlacheckiej.

Nieodpłatne porady prawne i nieodpłatne porady obywatelskie

Szanowni Państwo, w związku z uzyskanymi od Państwa informacjami oraz aktualną sytuacją epidemiologiczną, informujemy, że nieodpłatne porady prawne i nieodpłatne porady obywatelskie pozostają do odwołania w obsłudze zdalnej za pośrednictwem środków komunikacji na odległość.

W styczniu i w lutym 2021 r. w trybie zdalnym we wszystkich gminach naszego powiatu udzielono łącznie prawie 230 porad.

Bardzo prosimy o przekazywanie mieszkańcom Waszej gminy i miasta informacji o numerze 25/ 756-40-77 oraz stronie internetowej do rejestracji: https://np.ms.gov.pl/mazowieckie/miński

 Wszystkie informacje znajdują się na naszej stronie internetowej:

http://bip.powiatminski.pl/strona-371-nieodplatna_pomoc_prawna.html

II Mazowiecki Festiwal Piosenki Znanej i Nieznanej  w Okuniewie

Serdecznie zapraszamy na II Mazowiecki Festiwal Piosenki Znanej i Nieznanej  w Okuniewie organizowany w ramach wydarzenia Powiat Miński "Stolica Kultury Mazowsza" w 2021 r. Zgłoszenia do 5 marca  za pośrednictwem formularza, który jest dostępny na stronie www.gckgminahalinow.pl

XIV konkurs o Laur Marszałka Województwa Mazowieckiego dla mazowieckich producentów żywności

Departament Rolnictwa i Rozwoju Obszarów Wiejskich Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie organizuje XIV edycję Konkursu o Laur Marszałka Województwa Mazowieckiego dla mazowieckich producentów żywności

Ogłoszenie - Miasto Sulejówek

W związku ze zbliżającym się Świętem Miasta Sulejówek (13 czerwca – Dzień Marszałka), uprzejmie proszę o zgłaszanie do 30 kwietnia 2021 r. kandydatów: osób, instytucji lub organizacji zasłużonych dla naszego Miasta do nadania tytułu honorowego „ZASŁUŻONY DLA MIASTA SULEJÓWEK”.
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

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego informuje o możliwości złożenia wniosków elektronicznie

Główny Urząd Nadzoru Budowlanego informuje o możliwości złożenia wniosków elektronicznie.
Oficjalna rządowa aplikacja do składania wniosków w procesie budowlanym
https://e-budownictwo.gunb.gov.pl/

Informacja - Nieodpłatna pomoc prawna

Skontaktuj sie telefonicznie 22/756-40-77,mailowo npp@powiatminski.pl lub umów sie samodzielnie przez formularz na np.ms.gov.pl

  • npp-npo-plakat-marzec21

AKTUALIZACJA - Nowe godziny pracy punktu Drive-Thru wymazów COVID -19 w Józefowie - NFZ

Od 15.03.2021r uległy zmianie godziny pracy punktu wymazów COVID-19 Drive - Thru w Józefowie na ul. Piłsudskiego 160 (przy KFC).

 

Poniżej aktualna rozpiska:

 

poniedziałek: 10-17

wtorek: 10-17

środa: 10-17

czwartek: 10-17

piątek: 10-17

sobota: 10-14

niedziela: 10-13

 

Z wyrazami szacunku,

Krzysztof Paprocki

Członek Zarządu

519123963

 

Bellesa-Med Sp. z o.o.

  1. Napoleona 20

05-230 Kobyłka

Maseczki dla mieszkańców Sulejówka!

Informujemy, że Miasto Sulejówek otrzymało z Rządowej Agencji Rezerw Strategicznych jednorazowe maseczki ochronne dla mieszkańców.

ŚP. płk dr inż. JANUSZ JERZY BALCERZAK

 Wyrazy głębokiego żalu i współczucia Rodzinie i Bliskim składają Burmistrz, Rada Miasta i pracownicy Urzędu Miasta Sulejówek

Sesja rady Miasta Sulejówek - transmisja

APEL DO MIESZKAŃCÓW

Szanowni Mieszkańcy,

w związku z pogarszającą się sytuacją epidemiczną oraz decyzją władz państwowych o wprowadzeniu rozszerzonych zasad bezpieczeństwa w całym kraju, mając na uwadze bezpieczeństwo Mieszkańców oraz pracowników Urzędu

apeluje o ograniczenie do minimum osobistych wizyt w Urzędzie Miasta Sulejówek.

Przypominamy,  że wiele spraw możecie Państwo załatwić telefonicznie i elektronicznie.

Od dnia 29 marca do dnia 25 kwietnia br. większość pracowników Urzędu będzie wykonywała obowiązki służbowe zdalnie, w związku z tym zostanie znacznie ograniczona bezpośrednia obsługa klientów.

Przed przyjściem do Urzędu bardzo prosimy o kontakt telefoniczny, który pozwoli zweryfikować czy Państwa obecność jest konieczna do załatwienia danej sprawy.

Zdajemy sobie sprawę z tego, że wszystkie te ograniczenia utrudniają codzienne życie.
Ale nie jest to czas, w którym możemy myśleć o wygodzie. Teraz liczy się przede wszystkim bezpieczeństwo.

Pamiętajcie Państwo o zachowaniu dystansu, dezynfekcji rąk, noszeniu maseczki i częstym wietrzeniu pomieszczeń.

Dbajmy o siebie i zwróćmy uwagę na tych, o których nie ma kto zadbać. Czasem wystarczy zrobić sąsiadowi zakupy. W trosce o siebie i najbliższych ograniczmy kontakty z innymi osobami do minimum.

 

Z życzeniami zdrowia,

 

Burmistrz Miasta Sulejówek

Arkadiusz Śliwa

Komunikat MZWIK

przerwa w dopływie wody 31.03.2021 r. w godz. 9:00-15:00

Policzmy się dla Polski! Rozpoczyna się Narodowy Spis Powszechny 2021

Policzmy się dla Polski!

Rozpoczyna się Narodowy Spis Powszechny 2021

 

Od 1 kwietnia będzie trwać największe i najważniejsze badanie polskiego społeczeństwa, czyli Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 (NSP 2021). Spis jest obowiązkowy dla każdej osoby mieszkającej w Polsce, a podstawową metodą będzie samospis internetowy.

Najważniejszy cel NSP 2021 to poznanie sytuacji demograficznej i mieszkaniowej na poziomie kraju, województw, powiatów i gmin. Dzięki tym danym będzie można analizować zmiany, jakie zaszły w procesach demograficzno-społecznych i ekonomicznych od czasu ostatniego spisu powszechnego (2011 r.), a także tworzyć prognozy dotyczące rozwoju Polski w najbliższych latach.

 

Obowiązek, ale przede wszystkim szansa

Każda osoba mieszkająca w Polsce niezależnie od posiadanego obywatelstwa czy wieku jest zobowiązana do udziału w spisie. W imieniu dzieci spisu dokonują rodzice lub opiekunowie prawni). Taki obowiązek wynika z zapisów dwóch ustaw - o statystyce publicznej oraz narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań. Warto również pamiętać o spisaniu współmieszkańców przebywających za granicą, jeśli nadal są zameldowani na stałe w naszym mieszkaniu.

Nasz udział w spisie powinien jednak wynikać przede wszystkim z poczucia odpowiedzialności. Wyniki NSP 2021 posłużą do planowania działań w najważniejszych dla społeczeństwa obszarach, takich jak: rodzina, szkolnictwo, rynek pracy, mieszkania, emerytury i wiele innych. Od kompletności i jakości danych będą zatem w dużej mierze zależeć losy naszego kraju, województwa, powiatu i gminy do czasu następnego spisu powszechnego, czyli co najmniej przez najbliższe 10 lat. Dlatego tak bardzo liczy się każdy wypełniony formularz spisowy.

 

Najwygodniej przez Internet

Samospis internetowy to podstawowa i obowiązkowa metoda spisowa. Jest też najbardziej przyjazna – możemy się spisać w domu w dogodnym dla siebie terminie nie czekając na kontakt z rachmistrzem.

Aplikacja spisowa NSP 2021 zostanie udostępniona 1 kwietnia na stronie https://spis.gov.pl/. Do elektronicznego formularza zalogujemy się korzystając z Krajowego Węzła Identyfikacji Elektronicznej lub podając numer PESEL wraz z nazwiskiem rodowym matki. Dla cudzoziemców bez numeru PESEL przewidziano odrębny tryb logowania z wykorzystaniem poczty e-mail.

Osoby, które nie mają komputera lub Internetu, powinny zgłosić się do Urzędu Gminy/Miasta. Na spisującą się osobę będzie czekać specjalnie przygotowane stanowisko komputerowe z dostępem do sieci internetowej.

 

Rachmistrz tylko w ostateczności

Jeżeli z ważnych powodów nie spisaliśmy się przez Internet, musimy spodziewać się telefonu lub nawet wizyty rachmistrza. Jeśli do tego dojdzie, nie możemy mu odmówić udzielenia odpowiedzi. Z tego względu – podkreślmy to raz jeszcze – warto spisać się samodzielnie przez Internet odpowiednio wcześniej w dogodnym dla nas terminie.

Na terenie województwa mazowieckiego będzie pracować 2,5 tys. rachmistrzów spisowych. Dane odnośnie tożsamości rachmistrza będziemy mogli zweryfikować dzwoniąc na infolinię spisową pod numer 22 279 99 99, w aplikacji „Sprawdź rachmistrza” na stronie https://spis.gov.pl, a także na stronie internetowej Urzędu Statystycznego w Warszawie https://warszawa.stat.gov.pl/.

 

Dane będą bezpieczne

Ochrona danych zbieranych podczas spisów powszechnych i wszystkich innych badań ma dla polskiej statystyki publicznej bezwzględny priorytet. Wypełniając formularz spisowy NSP 2021 możemy być pewni, że dane nie będą ujawnione ani przekazane innym podmiotom.

 

Wszystkie dane osobowe przetwarzane w ramach prac spisowych są poufne i podlegają szczególnej ochronie, na zasadach określonych w ustawie o statystyce publicznej oraz w ustawie o ochronie danych osobowych. Osoby wykonujące prace spisowe – rachmistrzowie i pracownicy statystyki publicznej - są obowiązane do przestrzegania tajemnicy statystycznej. Za jej złamanie grozi do lat 3 kary pozbawienia wolności.

 

Więcej informacji: https://spis.gov.pl/

Infolinia spisowa: 22 279 99 99

 

Kontakt dla mediów:

Marcin Kałuski

e-mail: M.Kaluski@stat.gov.pl

tel. 22 464 20 91

tel. kom. 783 940 141

Życzenia Wielkanocne