Miasto Sulejówek

Nawigacja

Menu

MIESZKANIEC

Treść strony

PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH

Miejsce składania dokumentów:

Referat Podatków i Opłat Lokalnych, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 6 - parter), tel. 22 76-06-275

Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:

Referat Podatków i Opłat Lokalnych, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 6 - parter), tel. 22 76-06-275
 

Wymagane dokumenty:

Deklaracja na podatek od środków transportowych DT-1.

Załączniki:

- przedłożyć do wglądu dokument na potwierdzenie wystąpienia nowych okoliczności, mających wpływ na powstanie/wygaśnięcie obowiązku podatkowego (umowa kupna-sprzedaży pojazdu).
 

Dodatkowe informacje:   

Jeżeli środek transportowy stanowi współwłasność dwóch lub więcej osób fizycznych lub prawnych, obowiązek podatkowy w zakresie podatku od środków transportowych ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach.

W przypadku zmiany właściciela środka transportowego zarejestrowanego, obowiązek podatkowy ciąży na poprzednim właścicielu do końca miesiąca, w którym nastąpiło przeniesienie własności.

Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został zarejestrowany, w przypadku nabycia środka transportowego zarejestrowanego - od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został nabyty

Obowiązek podatkowy wygasa z końcem miesiąca, w którym środek transportowy został wyrejestrowany.

Osoby fizyczne i prawne będące właścicielami środków transportowych są obowiązane:

 - składać w terminie do dnia 15 lutego deklaracje na podatek od środków transportowych na dany rok podatkowy sporządzone na formularzu DT-1 "Deklaracja na podatek od środków transportowych", a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających jego powstanie,

- odpowiednio korygować deklaracje w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, lub zmianę miejsca zamieszkania lub siedziby - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności.

    Podatek od środków transportowych płatny jest w dwóch ratach:

 - I rata płatna - do 15 lutego,

 - II rata płatna - do15 września,
 

Opłaty:

brak
 

Czas załatwienia sprawy:

do 30 dni
 

Tryb odwoławczy:

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sulejówek w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji. Zażalenie należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Miasta w Sulejówku.

Zgodnie z art. 224 § 1 Ordynacji podatkowej wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.
 

Podstawa prawna:

Art. 9 ustawy z dnia ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych

Uchwała Nr XLVI/399/2017 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.

Stawki określone w powyższej uchwale obowiązują od 1 stycznia 2018 roku.

  • autor: Ref. Podatków i Opłat Lokalnych

Formularze do pobrania:

  • autor: Ref. Podatków i Opłat Lokalnych

Formularze elektronicznego wypełnienia

Metryka:
Opracował: Iwona Kruk – Kierownik referatu
Sprawdził: Hanna Stefaniuk – Sekretarz Miasta
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta

  • autor: Ref. Podatków i Opłat Lokalnych

Banery

Stopka

 

Urząd Miasta Sulejówek
ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek

 

tel.  +48 22 76-06-201
fax. +48 22 76-06-213

urzad@umsulejowek.pl
ePUAP: /ums/SkrytkaESP

[obiekt mapy] Lokalizacja Sulejówka na mapie Polski