Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
PODATEK OD ŚRODKÓW TRANSPORTOWYCH
Miejsce składania dokumentów:
Referat Podatków i Opłat Lokalnych, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 6 - parter), tel. 22 76-06-275
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Podatków i Opłat Lokalnych, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 6 - parter), tel. 22 76-06-275
Wymagane dokumenty:
Deklaracja na podatek od środków transportowych DT-1.
Załączniki:
- przedłożyć do wglądu dokument na potwierdzenie wystąpienia nowych okoliczności, mających wpływ na powstanie/wygaśnięcie obowiązku podatkowego (umowa kupna-sprzedaży pojazdu).
Dodatkowe informacje:
Jeżeli środek transportowy stanowi współwłasność dwóch lub więcej osób fizycznych lub prawnych, obowiązek podatkowy w zakresie podatku od środków transportowych ciąży solidarnie na wszystkich współwłaścicielach.
W przypadku zmiany właściciela środka transportowego zarejestrowanego, obowiązek podatkowy ciąży na poprzednim właścicielu do końca miesiąca, w którym nastąpiło przeniesienie własności.
Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został zarejestrowany, w przypadku nabycia środka transportowego zarejestrowanego - od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym środek transportowy został nabyty
Obowiązek podatkowy wygasa z końcem miesiąca, w którym środek transportowy został wyrejestrowany.
Osoby fizyczne i prawne będące właścicielami środków transportowych są obowiązane:
- składać w terminie do dnia 15 lutego deklaracje na podatek od środków transportowych na dany rok podatkowy sporządzone na formularzu DT-1 "Deklaracja na podatek od środków transportowych", a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających jego powstanie,
- odpowiednio korygować deklaracje w razie zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie lub wygaśnięcie obowiązku podatkowego, lub zmianę miejsca zamieszkania lub siedziby - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia tych okoliczności.
Podatek od środków transportowych płatny jest w dwóch ratach:
- I rata płatna - do 15 lutego,
- II rata płatna - do15 września,
Opłaty:
brak
Czas załatwienia sprawy:
do 30 dni
Tryb odwoławczy:
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach za pośrednictwem Burmistrza Miasta Sulejówek w terminie 14 dni licząc od dnia otrzymania decyzji. Zażalenie należy złożyć w Biurze Podawczym Urzędu Miasta w Sulejówku.
Zgodnie z art. 224 § 1 Ordynacji podatkowej wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji.
Podstawa prawna:
Art. 9 ustawy z dnia ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych
Stawki określone w powyższej uchwale obowiązują od 1 stycznia 2024 roku.
- autor: Ref. Podatków i Opłat Lokalnych
Formularze do pobrania:
- autor: Ref. Podatków i Opłat Lokalnych
Formularze elektronicznego wypełnienia
Metryka:
Opracował: Iwona Kruk – Kierownik referatu
Sprawdził: Hanna Stefaniuk – Sekretarz Miasta
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta
- autor: Ref. Podatków i Opłat Lokalnych