Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
Strażak OSP w Sulejówku ...
Regulamin projektu „Indywidualizacja Moją Szansą”
§ 1. Definicje
Projekt – projekt „Indywidualizacja moją szansą”, który jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1. „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałanie 9.1.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych”
Beneficjent – Miasto Sulejówek, ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
Beneficjent Ostateczny – uczniowie Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
w Sulejówku, Szkoły Podstawowej nr 1 w Sulejówku oraz Szkoły Podstawowej nr 2 w Sulejówku, którzy zostali zakwalifikowani zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie
Instytucja Pośrednicząca: Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
EFS – Europejski Fundusz Społeczny
POKL – Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Biuro projektu – Urząd Miasta Sulejówek, ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
§ 2. Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji i uczestnictwa w Projekcie.
2. Projekt jest realizowany przez Miasto Sulejówek na podstawie umowy
nr umowa nr UDA-POKL.09.01.02-14-163/13-00 z dnia 11.09.2013 r. zawartej z Województwem Mazowieckim, w imieniu którego działa Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych.
3. Projekt jest realizowany w okresie od 02.09.2013 r. do 31.08.2014 r.
4. Projekt skierowany jest do uczniów Szkoły Podstawowej nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego
w Sulejówku, Szkoły Podstawowej nr 1 w Sulejówku oraz Szkoły Podstawowej nr 2 w Sulejówku, którzy z własnej inicjatywy są zainteresowani podnoszeniem poziomu wykształcenia, rozwijaniem swoich pasji i uzdolnień oraz uzyskaniem opieki psychologiczno-pedagogicznej.
5. Wsparcie w ramach projektu łącznie otrzyma co najmniej 216 uczniów i uczennic szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Miasto Sulejówek.
§ 3. Cele projektu
1. Celem głównym Projektu jest zaspokojenie specjalnych potrzeb edukacyjnych i wyrównywanie szans przez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z klas I-III w 100% publicznych szkół podstawowych na terenie Miasta Sulejówek w okresie od IX 2013 do VIII 2014 oraz doposażenie bazy dydaktycznej
2. Celami szczegółowymi są:
1) Ograniczenie dysfunkcji rozwojowych wśród uczniów szkół podstawowych z terenu Miasta Sulejówek, u których zdiagnozowano deficyty edukacyjne, w okresie do końca realizacji projektu;
2) Wzrost umiejętności u dzieci szczególnie zdolnych, objętych projektem;
3) Stworzenie warunków w szkołach objętych projektem, umożliwiających i wspomagających indywidualną pracę z dziećmi poprzez wyposażenie bazy szkół w niezbędne materiały dydaktyczne.
§ 4. Zakres wsparcia
1. W ramach Projektu wsparciem objętych zostanie minimum 216 uczniów, dla których zostaną zorganizowane następujące zajęcia:
1) w Szkole Podstawowej nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku:
‒ zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji – minimum 200 godz. dla conajmniej 26 uczniów;
‒ zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – minimum 100 godz. dla conajmniej 19 uczniów;
‒ zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy – minimum 70 godz. dla conajmniej 2 uczniów;
‒ zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – minimum 30 godz. dla conajmniej 17 uczniów;
‒ zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystycznie – minimum 90 godz. dla conajmniej 19 uczniów;
2) w Szkole Podstawowej nr 1 w Sulejówku:
‒ zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji – minimum 100 godz. dla conajmniej 24 uczniów;
‒ zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – minimum 60 godz. dla conajmniej 8 uczniów;
‒ zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy – minimum 30 godz. dla conajmniej 4 uczniów;
‒ zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – minimum 70 godz. dla conajmniej 25 uczniów;
‒ zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystycznie – minimum 30 godz. dla conajmniej 13 uczniów;
3) w Szkole Podstawowej nr 2 z oddziałami integracyjnymi w Sulejówku:
‒ zajęcia dla dzieci ze specjalnymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji – minimum 100 godz. dla conajmniej 24 uczniów;
‒ zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – minimum 60 godz. dla conajmniej 8 uczniów;
‒ zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy – minimum 30 godz. dla conajmniej 2 uczniów;
‒ zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – minimum 40 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
‒ zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystycznie – minimum 30 godz. dla conajmniej 10 uczniów;
2. Zajęcia poprowadzą nauczyciele/nauczycielki, terapeuci, osoby posiadające stosowne uprawnienia.
3. Dopuszcza się zmianę organizacji wsparcia w zakresie ilości uczniów biorących udział
w określonych zajęciach w zależności od wyników rekrutacji oraz zainteresowania udziałem
w Projekcie.
4. Jeden uczeń może wziąć udział w tylu rodzajach wsparcia, do ilu zostanie zakwalifikowany ze względu na zdiagnozowane potrzeby.
5. Zajęcia będą się odbywały na terenie szkół podstawowych, dla których Miasto Sulejówek jest organem prowadzącym:
1) Szkoła Podstawowa nr 3 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Sulejówku, ul. Głowackiego 47, 05-071 Sulejówek;
2) Szkoła Podstawowa nr 1 Zespół Szkół Nr 1, ul. Idzikowskiego 2a, 05-070 Sulejówek;
3) Szkoła Podstawowa nr 2 Zespół Szkół Nr 2 z oddziałami integracyjnymi, ul. Okuniewska 2,
05-070 Sulejówek.
6. Beneficjent nie przewiduje transportu Beneficjentów Ostatecznych na zajęcia pozalekcyjne, które odbywać się będą na terenie wskazanym w ust. 5.
7. Udział Beneficjentów Ostatecznych w projekcie jest bezpłatny.
§ 5. Zasady rekrutacji i kwalifikacji Beneficjentów Ostatecznych
-
Rekrutacja uczestników prowadzona jest w każdej szkole biorącej udział
w projekcie za pośrednictwem szkolnych koordynatorów. - Uczestnikami projektu mogą być osoby spełniające następujące warunki:
- Są uczniami klas od I do III w/w szkół podstawowych na terenie Miasta Sulejówek
- Zostali wytypowani przez nauczycieli/wychowawców do udziału w projekcie ze względu na zdiagnozowane trudności/zaburzenia/zdolności
- Posiadają pisemną zgodę rodziców/opiekunów na udział dziecka w projekcie w formie wypełnionej deklaracji uczestnictwa w projekcie i oświadczenia o danych osobowych.
3. Dokumenty zgłoszeniowe można pobrać u koordynatorów szkolnych. Dokumenty zgłoszeniowe dostępne są również w biurze Projektu.
4. O zakwalifikowaniu się do uczestnictwa w projekcie decyduje Komisja Rekrutacyjna złożona z koordynatora szkolnego oraz nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. W skład Komisji mogą także zostać powołani specjaliści zatrudnieni w danej szkole.
5. Beneficjenci Ostateczni projektu zostaną wybrani spośród uczniów szkół uczestniczących
w projekcie, na podstawie złożonych wniosków.
6. Proces rekrutacji uwzględnia zasadę równych szans, w tym równości płci i równego dostępu uczniów niepełnosprawnych i dysfunkcyjnych do edukacji.
7. Zajęciami specjalistycznymi w ramach projektu objęte zostaną wszystkie chętne dzieci
z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, opiniami Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o dysleksji rozwojowej, stwierdzonymi wadami wymowy, trudnościami w nauce i zaburzeniami zachowania, które stwierdzono na podstawie analizy wyników nauczania, dokumentacji pedagoga szkolnego i wychowawców klas oraz potrzeb uczniów i ich rodziców.
8. Uczestnictwo dzieci w zajęciach rozwijających zainteresowania uwarunkowane będzie wskazaniami nauczycieli oraz zainteresowaniem ucznia.
9. Uczestnicy, którzy zostali zakwalifikowani do udziału w Projekcie zostają powiadomieni przez koordynatorów szkolnych lub nauczycieli prowadzących zajęcia, niezwłocznie po zamknięciu listy uczestników szkoleń.
§ 6. Uprawnienia i obowiązki uczestników Projektu
1. Uczniowie zakwalifikowani do udziału w zajęciach zobowiązani są do:
1) regularnego uczestniczenia w zajęciach pozalekcyjnych, w minimum 80% godzin danego typu zajęć;
2) uczestnictwa w monitoringu i ewaluacji projektu, w szczególności do wypełniania ankiet
i udzielania informacji dotyczących postępów w kształceniu;
3) przestrzegania punktualności;
4) wypełniania testów osiągnięć przeprowadzanych przez nauczycieli w ramach zajęć;
5) poszanowania pomocy dydaktycznych, materiałów oraz używania ich zgodnie z przeznaczeniem.
2. Uczeń zakwalifikowany do Projektu może zostać skreślony z listy uczestników w przypadku:
1) samodzielnej rezygnacji uczestnika;
2) na wniosek nauczyciela prowadzącego zajęcia lub na wniosek koordynatora szkolnego z powodu naruszania zasad uczestnictwa w zajęciach;
3) rezygnacji z nauki w szkole biorącej udział w projekcie;
4) w przypadku nieusprawiedliwionego opuszczenia co najmniej 20% zajęć.
3. Skreślenie ucznia z listy uczestników Projektu dokonują koordynatorzy szkolni. W takiej sytuacji możliwe jest przeprowadzenie dodatkowego postępowania rekrutacyjnego.
§ 7. Zasady monitoringu i kontroli
1. Uczestnicy Projektu podlegają procesowi monitoringu i ewaluacji.
2. Uczestnik Projektu zobowiązany jest do udzielania informacji na temat realizacji projektu osobom i instytucjom zewnętrznym upoważnionym do przeprowadzania kontroli projektu.
§ 8. Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego podpisania i obowiązuje przez czas trwania projektu.
2. Regulamin jest dostępny w Biurze projektu oraz na stronie internetowej www.sulejowek.pl.
3. Beneficjent zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu oraz wyłącznej interpretacji jego zapisów.
4. Niniejszy regulamin może ulec zmianie w przypadku, gdy będzie to konieczne z uwagi na zmiany wprowadzone do wniosku o dofinansowanie projektu, zmianę przepisów prawa lub warunków umowy o dofinansowanie projektu oraz z innych powodów o ile wprowadzone zmiany wpłyną na możliwość pełniejszego osiągnięcia celów założonych we wniosku aplikacyjnym.
5. Kwestie nieuregulowane w niniejszym regulaminie rozstrzygane są przez Koordynatora Projektu
w porozumieniu z kadrą zarządzającą projektem.