Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
ZEZWOLENIE NA LOKALIZACJĘ LUB PRZEBUDOWĘ ZJAZDU
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Podawcze, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 1- parter)
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ul. Reymonta 43 (wejście od ul. Gdańskiej), pok.103, tel. 783-13-20.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi gminnej (do pobrania w Biurze Podawczym);
Załączniki:
- mapa sytuacyjno-wysokościowa w skali 1:500 lub 1:1000 z zaznaczoną lokalizacją zjazdu - 2 egz.;
- wypis z rejestru gruntów dla działki, na którą ma być zlokalizowany zjazd;
- oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością lub kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości do której ma być wybudowany zjazd – 1 szt.
- pełnomocnik dołącza odpis pełnomocnictwa poświadczony za zgodność z oryginałem i opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł. wniesioną na konto Urzędu Miasta w Sulejówku (jak poniżej),wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenie o wpisie do Ewidencji Działalności Gospodarczej w przypadku, gdy wnioskodawcą jest przedsiębiorca;
- inne (zależnie od charakteru zamierzonej inwestycji, zarządca drogi może zażądać dodatkowych dokumentów).
Dodatkowe informacje:
- Wniosek o wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi należy złożyć z wyprzedzeniem umożliwiającym rozpatrzenie wniosku i wydanie zezwolenia przed terminem rozpoczęcia inwestycji.
- Zezwolenie na lokalizację zjazdu z drogi wygasa, jeżeli w ciągu 3 lat od jego wydania zjazd nie został wybudowany.
- Ze względu na wymogi wynikające z warunków technicznych dróg publicznych, może nastąpić odmowa wydania zezwolenia.
- Po uzyskaniu zezwolenia na lokalizację zjazdu należy wystąpić o pozwolenie na budowę, a następnie do Zarządcy drogi o wydanie odrębnego zezwolenia na zajęcie pasa drogowego drogi gminnej w celu prowadzenia robót.
- Utrzymanie zjazdów, łącznie z znajdującymi się pod nimi przepustami, należy do właścicieli lub użytkowników gruntów przyległych do drogi.
Opłaty:
Opłata skarbowa za wydanie zezwolenia na lokalizację zjazdu dla celów niezwiązanych z budownictwem mieszkaniowym wynosi 82,00 zł (zwolnione z opłaty skarbowej jeśli zezwolenie wydawane jest na potrzeby budownictwa mieszkaniowego na podstawie art. 2 ust. 1 pkt.2) ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r Nr 225 poz. 1635).
Opłatę skarbową należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Sulejówek - w tytule przelewu należy podać: tytuł opłaty, imię i nazwisko oraz adres.
Bank Spółdzielczy w Halinowie
52 8019 0000 2005 8006 1339 0001
Czas załatwienia sprawy:
Według obowiązujących przepisów (Kodeks postępowania administracyjnego) - 1 miesiąc od dnia złożenia wniosku, w sprawach skomplikowanych do 2 miesięcy.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 14 dni od dnia odebrania decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta. Odwołanie należy składać w Biurze Podawczym.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielenia zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
Formularze do pobrania:
- Wniosek na lokalizację lub przebudowę zjazdu z drogi gminnej (DOC) 51.5kB(dodano: 2022-11-22 10:18, ostatnia modyfikacja: 2022-11-22 10:18)
- autor: Referat Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
- autor: Ref. Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej