Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
Strażak OSP w Sulejówku ...
Regulamin projektu
REGULAMIN PROJEKTU
„Strażak OSP w Sulejówku wykwalifikowanym kierowcą” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich
§ 1
Postanowienia ogólne
1. Niniejszy Regulamin określa zasady naboru i rekrutacji, udzielania wsparcia oraz uczestnictwa w ramach projektu: „Strażak OSP w Sulejówku wykwalifikowanym kierowcą”.
2. Realizatorem projektu nr POKL.09.05.00-14-209/11 „Strażak OSP w Sulejówku wykwalifikowanym kierowcą” jest Ochotnicza Straż Pożarna w Sulejówku.
3. Projekt „Strażak OSP w Sulejówku wykwalifikowanym kierowcą” realizowany jest
w partnerstwie z Miastem Sulejówek.
4. Projekt „Strażak OSP w Sulejówku wykwalifikowanym kierowcą” realizowany jest na podstawie umowy nr UDA-POKL.09.05.00-14-209/11-00 z dnia 08.01.2013 r. zawartej z Województwem Mazowieckim w imieniu którego działa Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie.
5. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia
i kompetencji w regionach, Działanie 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich.
6. Okres realizacji projektu: od 01 stycznia 2013 r. do 30 sierpnia 2013 r.
7. Każda osoba składająca dokumenty rekrutacyjne zobowiązana jest do zapoznania się
z niniejszym Regulaminem.
§ 2
Słownik pojęć
Użyte w Regulaminie pojęcia i skróty oznaczają:
1) Lider/Beneficjent - Ochotnicza Straż Pożarna w Sulejówku;
2) Partner – Miasto Sulejówek;
3) Uczestnik/czka – osoba zakwalifikowana, zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym Regulaminie;
4) Biuro Projektu – pomieszczenie oznakowane jako Biuro Projektu w siedzibie Ochotniczej Straży Pożarnej w Sulejówku, przy ul. Świętochowskiego 15/17, 05-071 Sulejówek;
5) PO KL – Program Operacyjny Kapitał Ludzki;
6) Projekt – projekt „Strażak OSP w Sulejówku wykwalifikowanym kierowcą”;
7) Strona internetowa Lidera – www.ospsulejowek.pl;
8) Strona internetowa Partnera - www.sulejowek.pl;
9) SzOP PO KL – Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki;
§ 3
Cel Projektu
Celem projektu jest podniesienie, koniecznych do pełnienia służby, kwalifikacji 10 strażaków OSP Sulejówek oraz podniesienie bezpieczeństwa i spójności społecznej obszaru.
§ 4
Wsparcie w ramach Projektu
1. Wsparciem projektowym objętych zostanie 10 strażaków aktywnie działających w tym
3 kobiety i 7 mężczyzn.
2. W ramach Projektu zaplanowano przygotowanie teoretyczne i praktyczne 10 strażaków
(w tym 3 kobiet) do nabycia uprawnień do prowadzenia pojazdów kategorii „C”, „C+E”, „D”
i zweryfikowanie nabytych umiejętności poprzez przystąpienie do egzaminu wewnętrznego i egzaminu państwowego w ww. zakresie.
3. W ramach Projektu zostaną zorganizowane następujące kursy:
1) kurs prawo jazdy kat. C, który obejmować będzie 20 godzin teorii oraz 30 godzin praktyki;
2) kurs prawo jazdy kat. C+E, który obejmować będzie 20 godzin zajęć teoretycznych oraz 25 godzin zajęć praktycznych;
3) kurs prawo jazdy kat. D, który obejmować będzie 20 godzin teorii oraz 40 godzin praktyki.
4. Zajęcia będą prowadzone zgodnie z zaplanowanym harmonogramem zajęć.
5. Uczestnikom Projektu zapewnione zostaną badania lekarskie, materiały szkoleniowe, uczestnictwo w szkoleniu, przystąpienie do egzaminu teoretycznego i praktycznego wewnętrznego oraz możliwość nabycia uprawnień do kierowania pojazdami kat. „C” „C+E” lub „D” poprzez sfinansowanie pierwszego egzaminu zewnętrznego (państwowego).
6. Udział w ramach Projektu jest bezpłatny.
§ 5
Warunki uczestnictwa w projekcie
1. Uczestnikiem Projektu może być osoba, która w dniu przystąpienia do Projektu jest mieszkańcem/mieszkanką z terenu gmin wiejskich, wiejsko-miejskich oraz miast do 25 tys. mieszkańców powiatu mińskiego oraz:
1) jest członkiem(nią) Ochotniczej Straży Pożarnej w Sulejówku;
2) posiada prawo jazdy kategorii „B”.
2. Warunkiem uczestnictwa w Projekcie jest spełnienie kryteriów określonych w ust. 1 oraz złożenie w Biurze Projektu dokumentów rekrutacyjnych stanowiących załączniki do niniejszego Regulaminu, tj.:
1) formularz zgłoszeniowy – zał. Nr 1;
2) deklaracja uczestnictwa w Projekcie – zał. Nr 2;
3) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych – zał. Nr 3;
4) potwierdzona za zgodność z oryginałem kopia dowodu tożsamości oraz prawa jazdy kat. B.
3. Dokumenty rekrutacyjne wymienione w ust. 4 należy złożyć do Biura Projektu. Beneficjent dopuszcza przekazanie dokumentów osobiście lub przesłanie dokumentów rekrutacyjnych drogą pocztową na adres Biura Projektu.
4. Rekrutacja będzie prowadzona w sposób bezstronny, zgodnie z warunkami jawnymi i jednakowymi dla wszystkich uczestników/czek, uwzględniającymi kryteria strategiczne Projektu oraz w oparciu o dokumenty rekrutacyjne.
5. Rekrutację przeprowadzi Komisja Rekrutacyjna, w skład której wejdą Koordynator Projektu, Prezes i Wiceprezes Ochotniczej Straży Pożarnej w Sulejówku.
6. Komisja Rekrutacyjna dokona ostatecznego zatwierdzenia listy uczestników według następujących kryteriów:
1) spełnienie wymogów Uczestnika projektu,
2) limitu miejsc na poszczególne kursy,
3) wskaźników określonych we wniosku o dofinansowanie,
4) kolejności zgłoszeń.
7. Warunkiem wzięcia udziału w szkoleniu „Kurs prawo jazdy kat. C” jest posiadanie prawa jazdy kat. B, w przypadku „Kurs prawo jazdy kat. C+E” posiadanie prawa jazdy kat. B i C,
a w przypadku „Kurs prawo jazdy kat. D” posiadanie prawa jazdy kat. B lub C.
8. Rekrutacja będzie prowadzona do 8 lutego 2013 r., aż do zakwalifikowania do Projektu planowanej liczby 10 osób (w tym 3 Kobiety), które zostaną objęte wsparciem.
9. Lider zastrzega sobie prawo do przedłużenia procedury rekrutacji w przypadku braku wymaganej liczby uczestników/czek oraz prawo do zamknięcia/zawieszenia rekrutacji w przypadku naboru pełnej grupy Uczestników/czek.
10. Informacja o dodatkowym naborze zostanie zamieszczona na stronie internetowej Lidera.
11. Po zakończeniu naboru do każdej z grup szkoleniowych, Komisja Rekrutacyjna sporządzi protokół wraz z listą osób zakwalifikowanych i listą rezerwową. W przypadku rezygnacji osoby zakwalifikowanej z udziału w projekcie, jej miejsce zajmie osoba z listy rezerwowej, zgodnie z założonymi we wniosku o dofinansowanie wskaźnikami.
12. Decyzja Komisji Rekrutacyjnej jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
13. Lista osób zakwalifikowanych zamieszczona zostanie w siedzibie Biura Projektu.
14. Osoby zakwalifikowane do udziału w projekcie powiadomione zostaną o powyższym fakcie drogą telefoniczną lub mailową. Lider nie będzie informował osób niezakwalifikowanych.
§ 6
Uprawnienia i obowiązki uczestników/czek projektu
1. Każdy Uczestnik Projektu ma prawo do:
1) bezpłatnego udziału w Projekcie;
2) zgłaszania uwag i oceny odbywających się zajęć;
3) otrzymania zaświadczenia uczestnictwa w Projekcie i ukończenia szkolenia
4) przystąpienia do wewnętrznego egzaminu teoretycznego i praktycznego w zakresie prowadzenia pojazdów kat. „C” , „C+E” lub „D”;
5) bezpłatnego przystąpienia do pierwszego państwowego egzaminu teoretycznego
i praktycznego w zakresie prowadzenia pojazdów kat. „C” , „C+E” lub „D”;
6) otrzymania przewidzianych w Projekcie materiałów szkoleniowych;
7) badań lekarskich.
2. Każdy Uczestnik Projektu jest zobowiązany do:
1) przestrzegania niniejszego Regulaminu;
2) regularnego, punktualnego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach;
3) potwierdzania uczestnictwa każdorazowo na liście obecności;
4) przystępowania do egzaminów i testów sprawdzających, o ile zostały przewidziane
w programie danego kursu;
5) uczestnictwa w badaniach ewaluacyjnych w zakresie oceny realizowanego kursu;
6) informowania organizatora kursu o przewidywanej nieobecności na zajęciach;
7) wypełniania przedkładanych przez Beneficjenta ankiet związanych z realizacją Projektu
i monitoringiem jego rezultatów, w czasie trwania Projektu i po jego zakończeniu.
3. W przypadku nieobecności na zajęciach Uczestnik/czka jest zobowiązany/a do złożenia pisemnego usprawiedliwienia w terminie 7 dni i uzyskania zgody Koordynatora projektu na kontynuację uczestnictwa we wsparciu.
4. Uczestnik/czka zostaje skreślony z listy osób zakwalifikowanych do projektu w przypadku:
1) nieobecności na zajęciach i nie uzyskania zgody na kontynuację udziału we wsparciu,
2) odmowy przystąpienia przez Uczestnika/czkę do egzaminu lub testu sprawdzającego, jeśli został on przewidziany w ramach danego kursu,
3) naruszenia zasad współżycia społecznego i zasad bezpieczeństwa,
4) złożenia pisemnej rezygnacji z uczestnictwa w projekcie,
5) naruszenia przez Uczestnika/czkę zapisów niniejszego Regulaminu.
5. Uczestnik/ka zobowiązany/a jest ponieść wszelkie koszty dokonanych przez siebie zniszczeń
i uszkodzeń (sprzęt, wyposażenie i itp.).
§ 7
Zasady rezygnacji z udziału w szkoleniu i projekcie
1. W przypadku rezygnacji z udziału w danym kursie, Uczestnik/czka przed rozpoczęciem zajęć szkoleniowych, zobowiązany/a jest dostarczyć informację o powyższym fakcie osobiście bądź za pośrednictwem poczty elektronicznej do Biura Projektu, w najwcześniejszym możliwym terminie.
2. Uczestnik/czka może zrezygnować z wzięcia udziału w projekcie w formie pisemnego oświadczenia wyłącznie z ważnych przyczyn, jednakże nie później niż na tydzień przed rozpoczęciem szkolenia, na które został zakwalifikowany/a (wyjątek – zdarzenia losowe – choroba itp.). Oświadczenie winno zostać przekazane przez Uczestnika/czkę do siedziby Biura Projektu.
3. Konsekwencją rezygnacji z udziału w projekcie lub skreślenie z listy Uczestników/czek projektu, o ile podpisał/a deklarację uczestnictwa bez podania racjonalnej przyczyny, jest konieczność zwrotu Liderowi dotychczas poniesionych kosztów w związku z udziałem takiej osoby
w projekcie zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie projektu.
§ 8
Postanowienia końcowe
1. Sprawy nieuregulowane w niniejszym Regulaminie rozstrzygane są przez Lidera.
2. Ostateczna interpretacja zapisów niniejszego Regulaminu wiążąca dla uczestników/czek projektu należy do Lidera.
3. Lider zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie, wynikających
w szczególności ze zmian zapisów prawa i uregulowań dotyczących PO KL, o czym zobowiązany jest powiadomić poprzez zamieszczenie stosownego komunikatu na stronie internetowej Lidera wraz z uaktualnioną wersją Regulaminu.
4. Regulamin wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia naboru do projektu.
- autor: Ref. Promocji Miasta i Pozyskiwania Funduszy