Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
Wpis/wykreślenie /zmiana zakresu wpisu, do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta Sulejówek
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miasta Sulejówek
- Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek
pok. nr 1 (parter)
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami
- Reymonta 43 (wejście od ul. Gdańskiej), 05-070 Sulejówek
pokój nr 120, tel. (22) 76 06 255
Wymagane dokumenty:
1) Wniosek o wpis/ wykreślenie/ zmianę zakresu wpisu, do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zawierający:
- a) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy,
- b) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
- c) określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych,
2) Dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
3) Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zawierające:
- a) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
- b) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
- c) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.
4) W przypadku występowania przez pełnomocnika oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa (adwokat, radca prawny mogą sami uwierzytelnić odpis udzielonego im pełnomocnictwa oraz odpisy innych dokumentów wykazujących ich umocowanie).
Dodatkowe informacje:
1) W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów, wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od otrzymania wezwania. Nieuzupełnienie wniosku we wskazanym terminie skutkuje pozostawieniem sprawy bez rozpatrzenia.
2) Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości zgodnie z ustawą z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021, poz. 888) jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
- a) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego,
- b) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- c) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
- d) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.
3) W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości na terenie Miasta Sulejówek jest obowiązany złożyć do Burmistrza Miasta Sulejówek wniosek o wykreślenie z rejestru w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności.
4) Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych- należy złożyć wniosek o dokonanie zmiany we wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Opłaty:
Opłata skarbowa:
- a) za uzyskanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości wynosi 50,00 zł;
- b) za zmianę wpisu wynosi 25,00 zł;
- c) za wykreślenie wpisu 0,00 zł ( w przypadku wydania zaświadczenia o wykreśleniu 17,00zł)
- d) 17,00 zł od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeń
Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji
Bank Spółdzielczy w Halinowie
52 8019 0000 2005 8006 1339 0001
Czas załatwienia sprawy:
Do 7 dni od dnia wpływu kompletnego wniosku.
Tryb odwoławczy:
Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji odmawiającej dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
Podstawa prawna:
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2021, poz. 888)
Ustawa o opłacie skarbowej (Dz. U. 2020, poz.1546 z późn. zm.)
Formularze do pobrania
- Wniosek o wpis, do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta Sulejówek,
- Wniosek o zmianę zakresu wpisu, do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta Sulejówek,
- Wniosek o wykreślenie z rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta Sulejówek,
- Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
- autor: Ref. Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami
- autor: Ref. Ochrony Środowiska i Gospodarowania Odpadami