Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Obsługi Klienta
ul. Dworcowa 55 (pok. nr 1- parter)
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami
ul. Reymonta 43 (wejście od ul. Gdańskiej), pok.105 , tel. (22)76-06-245
Wymagane dokumenty:
Warunkiem rozpoczęcia negocjacji jest ostateczna decyzja podziałowa.
Wniosek o uzgodnienie wysokości odszkodowania (druk dostępny w Biurze Obsługi Klienta Urzędu, Referacie pok. nr 105 lub na www.sulejowek.pl) podpisany przez wszystkich współwłaścicieli
ze wskazaniem działek, za które ma być wypłacone odszkodowanie; z propozycją wysokości odszkodowania oraz przywołaniem numeru i daty decyzji podziałowej.
- postanowienie o nabyciu spadku lub akt notarialny poświadczenia dziedziczenia – w przypadku
spadkobierców byłego /ych właściciela /li.
- pełnomocnictwo (jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę)
Dodatkowe informacje:
W przypadku złożenia przez wnioskodawcę wniosku, rozpoczynają się cywilno prawne negocjacje prowadzące do uzgodnienia wysokości odszkodowania (negocjacje prowadzone są w formie pisemnej). Burmistrz ustosunkowuje się do każdej propozycji złożonej przez Wnioskodawcę.
Wysokość odszkodowania ustalana jest na podstawie wartości działek drogowych położonych
na danym obszarze, bez konieczności wykonywania operatu szacunkowego. Z chwilą uzgodnienia wysokości odszkodowania przez obie strony (Wnioskodawca - Gmina) sporządzona jest ugoda zawierająca wynik negocjacji, wysokość odszkodowania i warunki jego zapłaty (ze wskazaniem rachunku bankowego, na który będzie wypłacone odszkodowanie).
W przypadku gdy strony nie uzgodnią wspólnie wysokości odszkodowania tj. gdy negocjacje zakończą się wynikiem negatywnym - postępowanie odszkodowawcze na wniosek właściciela nieruchomości prowadzi Starosta Miński z siedzibą w Mińsku Mazowieckim przy ul. Kościuszki 3.
Opłaty:
- brak opłaty od złożenia wniosku
- opłata w wysokości 17zł w przypadku złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu lub kopii (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej) płatne na konto Miasta Sulejówek
Czas załatwienia sprawy:
- nieokreślony w ustawie
- do 3 miesięcy od daty złożenia kompletu dokumentów. Sprawa rozstrzygana jest w trybie
cywilnoprawnym. Terminy wynikające z Kpa nie mają zastosowania.
Tryb odwoławczy:
Brak.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964r. - Kodeks cywilny
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
W przypadku, gdy księga wieczysta prowadzona dla nieruchomości, z której wydzielone zostały działki gruntu pod drogi publiczne zawiera wpisy w:
- dziale III dotyczące ograniczonych praw rzeczowych oraz ograniczeń w rozporządzaniu
nieruchomością lub użytkowaniem wieczystym oraz wpisy innych praw i roszczeń, z wyjątkiem służebności przesyłu na rzecz dostawcy mediów, należy podjąć czynności zmierzające do zwolnienia działek gruntu, wydzielonych pod drogi publiczne gminne i powiatowe, spod tych praw, roszczeń
i ograniczeń;
- dziale IV dotyczące hipotek, należy uzyskać zgodę wierzyciela na zwolnienie działek gruntu,
wydzielonych pod drogi publiczne, spod obciążeń hipotecznych. Zgodę wierzyciela dołącza
się do wniosku o uzgodnienie wysokości odszkodowania.
Formularze do pobrania:
Wniosek o uzgodnienie wysokości odszkodowania
PROSZĘ DRUKOWAĆ WNIOSEK DWUSTRONNIE
autor: Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, data : wrzesień 2023
- autor: Ref. Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, data: 2019-01-15
- autor: Ref. Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami