Miasto Sulejówek

Nawigacja

Treść strony

ZAMELDOWANIE NA POBYT STAŁY

Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Dworcowa 55, pok. nr 4 - parter, tel. 22 76-06-206

Wymagane dokumenty:
Wypełniony formularz „zgłoszenie pobytu stałego” zawierający potwierdzenie  pobytu w lokalu,  dokonane przez właściciela lub inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu.

1.    Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, którym może być umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna lub orzeczenie sądu.

2.    Dowód osobisty lub paszport.

3.    Pełnomocnictwo (w przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika)

Dodatkowe informacje:

- Zameldowania na pobyt stały w nowym miejscu pobytu stałego można dokonać bez    konieczności stawienia się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu w celu dokonania wymeldowania.

- Zameldowania na pobyt stały można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pełnomocnictwem - udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 267 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu.

- Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.

- Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca.

Opłaty:
Opłata skarbowa od pełnomocnictwa wynosi 17 zł.
Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej uiszczonej na rachunek bankowy Miasta Sulejówek.

Czas załatwienia sprawy:
Niezwłocznie. Osoba dopełniająca obowiązku zameldowania na pobyt stały otrzymuje potwierdzenie zameldowania ważne do chwili zmiany miejsca zameldowania

Tryb odwoławczy:
brak

Podstawa prawna:
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2019 r. poz. 1397 z późn. zm.)
2. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
4. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. poz. 930)

  • autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Formularze do pobrania:

  • autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Metryka:
Opracował: Teresa Siporska
Sprawdził: Hanna Stefaniuk –  Sekretarz Miasta

Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta

  • autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych

Banery

Stopka

 

Urząd Miasta Sulejówek
ul. Dworcowa 55, 05-070 Sulejówek

 

tel.  +48 22 76-06-201
fax. +48 22 76-06-213

urzad@umsulejowek.pl
ePUAP: /ums/SkrytkaESP

[obiekt mapy] Lokalizacja Sulejówka na mapie Polski