Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
ZATWIERDZENIE PODZIAŁU NIERUCHOMOŚCI W CELU ZNIESIENIA WSPÓŁWŁASNOŚCI NIERUCHOMOŚCI (ART.95 PKT 1)
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Obsługi Klienta, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 1- parter)
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Planowania Przestrzennego i Gospodarki Nieruchomościami, ul. Reymonta 43 (wejście od ul. Gdańskiej), pok.105, tel. 783-54-76
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek pisemny właściciela nieruchomości o wydanie decyzji zatwierdzającej podział
2. Dokument stwierdzający tytuł prawny do nieruchomości (aktualny wypis z księgi wieczystej lub sporządzony przez geodetę uprawnionego protokół z badań księgi wieczystej).
3. Aktualny wypis z rejestru ewidencji gruntów i budynków dla dzielonej działki.
4. Mapy z projektem podziału.
5. Protokół przyjęcia granic nieruchomości
6. Wykaz synchronizacyjny, jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej
7. Pozwolenia na budowę istniejących budynków.
Dodatkowe informacje:
Wszczęcie postępowania o podział nieruchomości następuje na wniosek i koszt osoby, która ma w tym interes prawny. Podziału nieruchomości dokonuje uprawniony geodeta na zlecenie ww. osoby.
Opłaty:
brak
Czas załatwienia sprawy:
Do 30 dni w formie decyzji
Tryb odwoławczy:
Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Burmistrza Miasta w terminie 14 dni.
Podstawa prawna:
Art. 95 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
- autor: Ref. Geodezji i Gospodarki Nnieruchomościami
Formularze do pobrania:
- autor: Ref. Geodezji i Gospodarki Nnieruchomościami
Metryka:
Opracował: Monika Kaczyńska
Sprawdził: Bożenna Kisiel – Kierownik
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta
- autor: Ref. Geodezji i Gospodarki Nnieruchomościami