Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
DOWODY OSOBISTE – WYDANIE / WYMIANA
Miejsce składania dokumentów:
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 4 - parter)
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, ul. Dworcowa 55, pok. nr 4 - parter, tel. 22 76-06-206
Wymagane dokumenty:
Do wniosku załącza się:
· jedną kolorową fotografię osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35 x 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, pokazującą wyraźnie oczy, przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami.
· fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku
W przypadku gdy dane zawarte we wniosku nie są zgodne z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych lub rejestrze PESEL, organ gminy może, w celu wyjaśnienia niezgodności, żądać od wnioskodawcy skróconego odpisu polskiego aktu urodzenia albo skróconego odpisu polskiego aktu małżeństwa lub orzeczenia sądu w przypadku niezgodności danych osobowych, oraz dokumentu poświadczającego obywatelstwo polskie.
Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające ją w okularach z ciemnymi szkłami. W takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16. roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografie przedstawiające ją z nakryciem głowy. W takim przypadku do wniosku załącza zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej.
Dodatkowe informacje:
Wniosek składa się osobiście, z wyjątkiem:
- osoby małoletniej, której do ukończenia 18 roku życia zostało więcej niż 30 dni, za którą wniosek składa jeden z rodziców lub opiekun prawny
- osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa jeden z rodziców
- osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską, w imieniu której wniosek składa opiekun prawny
- osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, w imieniu której wniosek składa kurator ustanowiony przez sąd.
W przypadku składania wniosku dla osoby małoletniej nie jest wymagana obecność dziecka, które nie ukończyło 5 lat.
Wniosek o wydanie dowodu osobistego składa się do organu dowolnej gminy w formie papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego, który jest opatrzony bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikacyjnego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufania ePUAP.
Do wniosku składanego w postaci elektronicznej załącza się plik zawierający fotografię o wymiarach co najmniej 492 x610 pikseli i wielkości nieprzekraczającej 2,5 MB.
Opłaty:
brak
Czas załatwienia sprawy:
do 1 miesiąca
Tryb odwoławczy:
Do Wojewody Mazowieckiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję. Odwołanie należy złożyć w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta Sulejówek.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2019 r. poz. 653 ze zm.).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 stycznia 2020r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2020r. poz. 31).
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 26 lutego 2019r. w sprawie warstwy elektronicznej dowodu osobistego (Dz. U. z 2019 r. poz. 400).
- Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
PROSIMY O DWUSTRONNE DRUKOWANIE WNIOSKÓW !!!
Formularze do pobrania:
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych
Metryka:
Opracował: Agnieszka Fatyga
Sprawdził: Teresa Siporska – Kierownik Referatu
Zatwierdził: Arkadiusz Śliwa – Burmistrz Miasta
- autor: Ref. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych