Nawigacja
Menu
Menu
MIESZKANIEC
Treść strony
ZGŁOSZENIE AWARYJNEGO ZAJĘCIA PASA DROGOWEGO
Miejsce składania dokumentów:
Biuro Podawcze, ul. Dworcowa 55 (pok. nr 1- parter)
Miejsce załatwienia sprawy i odbioru dokumentów:
Referat Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, ul. Reymonta 43 (wejście od ul. Gdańskiej), pok.103, tel. 783-13-20.
Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie zezwolenia na awaryjne zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót (do pobrania w Biurze Podawczym);
Do wniosku należy dołączyć:
- Szczegółowy plan sytuacyjny w skali 1:500 z zaznaczeniem granic działek gruntowych oraz ich numerów ewidencyjnych i podaniem wymiarów planowanej powierzchni zajęcia pasa drogowego -2egz
- Informację o sposobie zabezpieczenia robót – jeżeli zajęcie pasa drogowego wpływa na bezpieczeństwo ruchu drogowego lub ogranicza widoczność na drodze albo powoduje wprowadzenie zmian w istniejącej organizacji ruchu pojazdów lub pieszych lub w formie szkicu na mapie w skali 1:500, jeśli nie jest wymagany projekt organizacji– 2 szt.
- Harmonogram robót prowadzonych w pasie drogowym w przypadku etapowego prowadzenia robót
Dodatkowe informacje:
- Przez awarię należy rozumieć nagłe zdarzenie losowe wymagające natychmiastowego wejścia w pas drogowy celem jej usunięcia.
- Zgłoszenia awarii należy dokonać w formie pisemnej w dniu wystąpienia awarii wysyłając np. faks. O usunięciu awarii (zakończeniu robót w pasie drogowym) należy powiadomić zarządcę drogi w celu dokonania odbioru. Przy przekazaniu pasa drogowego zarządcy drogi należy przekazać dokumentację powykonawczą odbudowanej nawierzchni.
- Za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia nakłada się na Inwestora kary pieniężne w wysokości dziesięciokrotnej należnej opłaty. Przez zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia rozumie się: samowolne zajęcie pasa, przekroczenie terminu zajęcia lub zajęcie większej powierzchni niż określona w zezwoleniu, zajęcie pasa z decyzją zezwalającą na prowadzenie robót w pasie drogowym, ale bez uprzedniego przejęcia pasa drogowego.
Opłaty:
ustalana jest jako iloczyn liczby metrów kwadratowych zajętej powierzchni pasa drogowego, liczby dni zajmowania pasa drogowego i stawki opłaty za zajęcie 1m2 pasa drogowego określonej uchwałami Rady Miasta Sulejówek: Nr 143/XXIV/08 z dnia 29 maja 2008 roku, Nr XI/71/2011 z dnia 30 czerwca 2011 roku. Opłatę za awaryjne zajęcie pasa drogowego należy wnieść na rachunek bankowy Urzędu Miasta Sulejówek
Bank Spółdzielczy w Halinowie
52 8019 0000 2005 8006 1339 0001
Czas załatwienia sprawy:
wydanie zezwolenia lub jego odmowa następuje w formie decyzji administracyjnej, w nieprzekraczalnym terminie do 30 dni od daty złożenia wniosku z wymaganymi dokumentami, lub do 60 dni od daty złożenia wniosku w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Siedlcach w terminie 14 dni od dnia odebrania decyzji, za pośrednictwem Burmistrza Miasta. Odwołanie należy składać w Biurze Podawczym.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych.
Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego.
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 czerwca 2004 r. w sprawie określenia warunków udzielenia zezwolenia na zajęcie pasa drogowego.
Uchwała Rady Miasta Sulejówek nr 143/XXIV/08 z dnia 29 maja 2008 r.
Uchwała Rady Miasta Sulejówek nr XI/71/2011 z dnia 30 czerwca 2011 r.
Formularze do pobrania:
- Wniosek na zajęcie pasa drogowego w celu prowadzenia robót(dodano: 2019-08-13 13:13)
drukuj (Formularze do pobrania: )
- autor: Ref. Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
Metryka:
Opracował: Adam Witkowski
Sprawdził: Przemysław Majewski – Kierownik
Zatwierdził: Magdalena Łukomska – Z-ca Burmistrza
- autor: Ref. Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej